Avatar billede pressto Nybegynder
17. februar 2008 - 21:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af mapper

Med jævne mellemrum meddeler Outlook, når den startes og begynder at hente post, at "Microsoft Outlook synkroniserer mapper".
Mens det står på, arbejder Outlook og Eplorer meget langsomt.
I dag, hvor jeg kom hjem efter en uges ferie, synkroniserede outlook i 12 timer, indtil der kom en fejlmelding, hvorpå jeg lukkede ned, fjernede spammails via min netadgang til mine konti og begyndte forfra på at downloade resten.
Hvad er det, der synkroniseres, når jeg ikke er koblet på firmanetværk, ekstern server eller andet?
Kan jeg indstille Outlook til ikke at synkronisere?
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2008 - 06:16 #1
Det lyder som om at Outlook automatisk kobler sig på firmanetværket ved opstart?
Med hensyn til arbejdshastigheden, så "stjæler" denne synkronisering både PC arbejdskapacitet såvel som Internetforbindelse - det er forklaringen på at det kan gå meget langsomt.
Hvis du fjerner adgangskoden til din Outlook, skal du indtaste denne ved opstart af synkronisering - eller du kan også indstille Outlook til at arbejde offline. Dermed undgår du at Outlook synkroniserer uden din tilladelse.
Håber at du får det løst.
/Be_Nice
Avatar billede pressto Nybegynder
18. februar 2008 - 08:38 #2
Hej Be_Nice
Problemet er, at der ikke er noget firmanetværk at koble sig på...
Der er heller ingen adgangskode ved opstart af Outlook.
mvh Bjarke
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2008 - 08:55 #3
Vil det sige at du "kun" kører en lokal version af Outlook, der ikke er opsat til et firmanetværk?
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2008 - 08:59 #4
Du kan læse mere om synkronisering af mapper her:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP052422731030.aspx
/Be_Nice
Avatar billede pressto Nybegynder
18. februar 2008 - 09:11 #5
Ja, lige præcis.
Avatar billede pressto Nybegynder
18. februar 2008 - 09:27 #6
Jeg synes ikke, jeg kan bruge oplysninger hos microsoft i dette tilfælde. Jeg vil bare gerne have indstillet min Outlook til IKKE at synkronisere, for jeg kan ikke se, at jeg bruger denne funktion til noget.
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2008 - 09:54 #7
Hvis du højreklikker på dine mapper (Indbakke osv.) kan du vælge egenskaber for mappen og her vil du finde fanen "Synkronisering".
Jeg har ikke tidligere oplevet at Outlook der ikke kobler op mod en Exchange server giver problemer da der netop ikke skal synkroniseres mellem server og Outlook.
Hvornår er problemet opstået første gang?
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2008 - 09:56 #8
Hvilken opkobling benytter du til din udbyder?
Problemerne kan også være mellem din PC og udbyderens servere - jeg bemærker at du skriver "fjernede spammails via min netadgang" - hvor stor en mailkonto har du, og kan problemet evt. skyldes at din indboks er fuld?
/Be_Nice
Avatar billede pressto Nybegynder
18. februar 2008 - 10:13 #9
Der er ingen fane, der hedder "synkronisering" under "egenskaber".
Derimod er der et flueben ved et felt, der hedder "generer automatisk Microsoft Exchange visninger."
Problemet har været der et stykke tid. Normalt varer det 10-15 minutter, men søndag gik systemet helt amok og stod i 12 timer, hvor der kun blev downloadet 32 MB filer.
Ang. min udbyder har jeg en helt almindelig trådløs router, bredbånd internet. Der er normalt aldrig problemer med manglende båndbredde, og der er masser af tom plads i min indboks, som tømmes automatisk, hver gang der hentes mail.
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2008 - 10:38 #10
Jeg har desværre ikke adgang til en "lokal" version af Outlook, da jeg kobler op mod en Exchange - derfor ved jeg ikke hvordan den funktion du åbenbart har på din version fungerer. Du kunne jo forsøge at fjerne dette flueben, og se hvad der så sker. Hvis dette ikke afhjælper problemet, så husk at sætte flueben igen.
Hvor stor er din Outlook fil på din PC - det kunne også være det der giver problemer.
/Be_Nice
Avatar billede pressto Nybegynder
19. februar 2008 - 23:16 #11
Nu har jeg fundet ud af, at problemet kun optræder, når jeg skifter netværk. Har arbejdet uden problemer i en uge, men i dag, hvor jeg er koblet på en anden internetforbindelse end normalt, kom det igen.
Kan det være tegn på virus?
Avatar billede be_nice Juniormester
20. februar 2008 - 06:13 #12
Jeg tror ikke at det er virus - men det faktum at du kobler på en anden internetforbindelse, kunne godt tyde på at synkroniseringen sker, når din PC igen kobles på det "alm." netværk og dermed forsøger at etablere adgang til Outlook igen.
Det burde dog stadig ikke tage så lang tid som du er udsat for - men jeg tror det er hele forklaringen.
Du kunne evt. undlade at starte Outlook på den eksterne forbindelse, og så se om det giver nogen mærkbar forbedring når du så kobler på dit "alm." netværk.
/Be_Nice
Avatar billede pressto Nybegynder
14. marts 2008 - 08:48 #13
Tak for hjælpen. Nu har jeg fået løst problemet ved at få fjerne et par virus, der havde sneget sig ind.
Avatar billede be_nice Juniormester
14. marts 2008 - 09:28 #14
Det var da så lidt - godt at du fik løst problemet.
/Be_Nice
Avatar billede dove Nybegynder
12. oktober 2008 - 22:40 #15
Jeg har samme problem som ovennævnte bruger. Problemet opstod, da jeg fik Vista (uhada), for før gik alt upåklageligt.
Jeg er ikke på firmanetværk, og problemet var både i Outlook 2003 og 2007. Hvordan slipper jeg af med den forbistrede synkonisering af mapper, der tar jo sommetide en krig at få sendt selv en lillebitte mail.