Avatar billede elsborg1 Juniormester
17. februar 2008 - 17:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ikketilstedeassistent mangler i outlook 2003.

Jeg har brug for at bruge ikketilstedeassistent i outlook 2003. Jeg har forsøgt at reparere og reinstallere, men den fremkommer ikke.
Har brug for gode råd til, hvordan jeg kan bruge den i outlook. Alternativt, er der måske een, der kan fortælle, hvordan jeg returnerer mails sendt til mig med besked tilbage til afsenderen i outlook 2003.
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2008 - 17:32 #1
Den findes kun hvis du kobler op imod Exchange så vidt jeg ved, da jeg heller ikke har den
Avatar billede be_nice Juniormester
17. februar 2008 - 18:32 #2
Det er korrekt at ikke til stede-assistent kun fungerer med en Exchange server - læs hele forklaringen her:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP052422291030.aspx
Det behøver dog ikke være årsag til at du ikke kan benytte et autosvar, da flere udbydere efterhånden tilbyder at man via web-access kan opsætte et autosvar fra din konto - du kan finde mere information hos din udbyder. Hvis ikke du kan finde dette, er du velkommen til at skrive igen - oplys din udbyder, så skal jeg gerne hjælpe.
Håber at du får løst dit problem.
/Be_Nice
Avatar billede elsborg1 Juniormester
21. februar 2008 - 12:33 #3
Hej min udbyder er wanadoo.dk. der er ikke autosvar her. Problemet er netop, at wanadoo.dk nedslægges, og det skulle jeg gerne kunne skrive i en retur til alle, der anvender min wanadoo email.
Avatar billede be_nice Juniormester
22. februar 2008 - 15:35 #4
Jeg kender ikke wanadoo.dk - men hvis de nedlægger deres service, så vil du jo ikke længere modtage mails på den adresse du har hos dem. Dermed vil det derfor heller ikke være muligt at sende svar retur til dem der sender dig mail.
Men mon ikke wanadoo.dk giver svar til afsendere at de adresser de nedlægger ikke længere eksisterer?
Det vil være en god idé på forhånd at sende en mail til de kontaktpersoner der normalt har sendt mail til dig på denne adresse - kun på den måde kan du være "sikker" på at de får info om en ny mailadresse.
/Be_Nice
Avatar billede elsborg1 Juniormester
24. februar 2008 - 09:13 #5
Jeg har set, at man kansende en tekstskabelon retur til afsender med en besked.
Jeg opretter denne regel. Jeg kan sende til egen mailadresse. Der kommer en returmail fra skabelonen. Den svarer med indholdet fra den afsendte mail. Kan jeg ændre i indholdet af skabelonen, som hedder mail.oft, således at jeg sender den nye mailadresse retur med en lille hilsen. Glæder mig til at høre forslag og ideer.
Avatar billede be_nice Juniormester
27. februar 2008 - 19:32 #6
Hvis du opretter en regel vil denne kun fungere når Outlook kører - dvs. at du skal have din PC tændt hele tiden.
Jeg har ikke prøvet at oprette en regel, der sender svar retur - så jeg er ikke klar over hvordan dette gøres.
Men du ønsker vel næppe at lade din PC stå online hele tiden?
/Be_Nice
Avatar billede nielle Nybegynder
27. februar 2008 - 19:38 #7
Telia har opkøbt wanadoo.dk - har de skrevet direkte til jer at I ikke mere kan bruge wanadoo.dk emial adresser?

Jeg gætter farktisk stært på at Telia beholder wanadoo-domænet og at de gamle kunder fortsat kan bruge emailadresse på dette domæne. Alt andet ville være dårlig service overfor deres kunder.
Avatar billede netper Nybegynder
12. april 2008 - 09:28 #8
Jeg prøver at finde ud af om wanadoo og faktisk også mobilix som begge er overtaget af telia lukker helt ned, der har den sidste uges tid ikke været adgang til deres hovedsider og heller ikke de private sider som jeg har besøgt, men er det kun midlertidigt eller er det for evigt ??
Avatar billede nielle Nybegynder
13. april 2008 - 09:00 #9
De skriver selv dette her:

http://telia.dk/privat/kundeservice/bredbaand/faq/andetinternet/wanadoo

- og der lyder det som om at de gamle hjemmesider stadig burde virke. Det ville nu også være ekstrem dårlig service for deres rugere hvis de ikke gjorde.

Men prøv da at kontakte Telia direkte.
Avatar billede elsborg1 Juniormester
02. september 2008 - 09:24 #10
tak for hjælpen. Jeg har fundet ud af, at det skyldes proxy server eller ej.