Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
17. februar 2008 - 06:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Harddisk I raid0 failer

Hey.. Idag sad jeg og så en bette film, men så sprang den pludselig 20-30 min frem, og lidt efter poppede der en meddelse op. "A drive in RAID 0 volume is failing. Try to back up data immediately."

Blep.. men at hurtigt tage backup af 450 giga er lidt træls.. Det er knap 100 dvd'er som ville tage et døgn uafbrudt at brænde.. fedt..

Men tror kun det er få sektorer af disken som er defekt, og det går nok at slette det.. Men hvordan ?!

Hvad skal jeg bruge? Er det muligt at se hvilke ting på harddisken som det går udover?

Disken er en WesternDigital på 250gb som sidder i raid0 med en Maxtor på samme størrelse..

Håber nogen har nogle forslag..
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
17. februar 2008 - 06:53 #1
Rigtige mænd tager ikke backup, men græder tilgengæld tit..

<Nej jeg vil tror at pations matic vil kunne klare det job. den kan ihvert gå ind og isolerer evt. defekte sektorer.
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. februar 2008 - 08:48 #2
100dvd'er ? lyder ikke somom du mister nogen vitale data saa
det er jo alligevel kun en HD backup af dine originale dvd'er :)
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
17. februar 2008 - 09:13 #3
@limemedia

What? Hvorfor tror du ikke jeg mister vitale data?

"det er jo alligevel kun en HD backup af dine originale dvd'er"
Forstår ikke noget af den sætning :p
Avatar billede justrace Novice
17. februar 2008 - 10:26 #4
>Rigtige mænd tager ikke backup, men græder tilgengæld tit..

Det er kun tøsedrengene, rigtige mænd siger "Hovsa". :)
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
17. februar 2008 - 22:18 #5
En "CHKDSK /F /R" virkede til formålet..
Avatar billede justrace Novice
17. februar 2008 - 22:34 #6
Er du så kørende igen? eller hvad blev resultatet?
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
18. februar 2008 - 00:46 #7
Ja, den melder ikke fejl mere
Avatar billede justrace Novice
18. februar 2008 - 01:05 #8
Ok. En gang i mellem har man jo lov til at være heldig. :)