Avatar billede tobias28 Praktikant
17. februar 2008 - 06:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Værdi: gamle vinylplader

Hejsa,

Jeg har nogle single lp'er til at ligge, som jeg var intereseret i at vide om de kunne have værdi.

Jeg tror selv den mest interessante er en original single lp med Deep Purples "Child in time". Derudover er det blandet med Elvis og alt muligt andet.

Er der nogen der har forstand på det?

Mvh. Tobias
Avatar billede strych9 Praktikant
17. februar 2008 - 10:22 #1
Jeg har ikke forstand på det, men du kan gøre følgende: Søg på eBay auktioner over disse ting og se hvad de er gået for. Det skulle fortælle dig den omtrentlige markedsværdi.
Avatar billede ravnemor Juniormester
18. februar 2008 - 17:06 #2
De går typisk for 10 kr på qxl. Jeg har haft flere hundrede til salg derinde og ca halvdelen blev solgt. Det var mest pop og dansk fra 80´erne.

Hov, så lige du skriver singler. De er ikke i særlig høj kurs, men forsøg dig med rock musikken som feks Elvis. Fik selv solgt en brøkdel. Den ene var Karius og Baktus med indtale af Ove Sprogøe og Dirch Passer. Den gik for ca 50 kr.
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
21. februar 2008 - 01:43 #3
Det er meget få vinyler der er meget mere end 10 kroner værd... Specielt når det er mere mainstream plader fra Lpernes storhedstid, men hvis du har noget der endten er i småt oplag eller udgået af produktion så kan du sikkert få en god pris ved den rette køber. M
Avatar billede tobias28 Praktikant
21. februar 2008 - 06:45 #4
ja ok...tak for svarene....så må der jo nok en "kender" til som kan vurdere mine gamle plader...