Avatar billede menthos Nybegynder
17. februar 2008 - 04:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man en liste over nye indlæg i forum?

er ved at prøve på at lave et forum, men ved ikke helt hvordan man laver sådan at man kan se hvilke indlæg der er kommet siden man sidst har været inde på forummet...

altså det skal være alle de indlæg de ikke har læst, siden sidste login men det skal også være sådan at hvis de updaterer siden blir listen opdateret med de nyeste indlæg...

håber i kan forstå hvad jeg mener :P
Avatar billede discotk Nybegynder
17. februar 2008 - 14:57 #1
Der er vel nogle forskellige muligheder...
1) Du kan lave noget med nogle cookies
2) Du kan lave login således at den husker ens login for hver gang at man logger ind (altså skriver det ind i mysql databasen)
3) Du kan lave noget med at systemet husker IP adressen og tiden...
Avatar billede cooraz Nybegynder
17. februar 2008 - 17:44 #2
det skal ikke være med cookies for så skal man jo sidde ved samme com...
altså den skal
Avatar billede menthos Nybegynder
17. februar 2008 - 17:54 #3
sorry var logget ind på min vens acc...
men som jeg skrev, det duer ikke med cookies

og vil også gerne have sådan at når man har listen og har besøgt et emne på listen, så blir det fjernet fra listen, så man har styr på hvilke tråde man har set og hvilke der stadig er nye...
Avatar billede mike2002 Nybegynder
19. februar 2008 - 23:31 #4
Som discotk skriver er det en udmærket mulighed at lave en kolonne i databasen, fx lastlogin, hvor du indsætter tid for login. Inden den nye login tid skrives (nemlig ved nyt login) gemmer du den gamle login-tid, og vælger herefter de indlæg i databasen, der er kommet til siden sidst (kræver selvfølgelig at alle indlæg også tidsstemples...). Brug fx noget a la "SELECT * FROM forum WHERE timestamp > " . $lastlogin - hvor $lastlogin selvfølgelig er tidspunktet for seneste login ;)
Avatar billede menthos Nybegynder
30. oktober 2008 - 21:41 #5
lukket