Avatar billede evenflow Nybegynder
16. februar 2008 - 13:34 Der er 2 kommentarer

min optical drive laver lyd og virker ikke

Hej!

min ellers fantastiske computer har fået sidt første fejl:(
det er min cd aflæser som ikke virker, eller kun meget få ganger...
når den førsøker læse en cd høres et meget højt brummende lyd og cd går mellem høj og lav hastighed. resultatet er at cd kommer ud igen unden at computern læst den.
jeg har varet i kontakt med apple og fordi min garanti er udløbet er det tal om en reklamation...
er det nogen der hved om det er et fejl for reklamation, eller bliver det mig der skal betale? hvis det ikke er det, kan jeg ordne dette fejl selv, dvs installere en ny optisk drev selv?

stort tak for svar

mvh
claes
Avatar billede evenflow Nybegynder
16. februar 2008 - 13:35 #1
det skal siges at det er en macbook pro 15,4

mvh
claes
Avatar billede egonspock Seniormester
17. februar 2008 - 01:55 #2
hmm, det lyder som om det ikke har det for godt. Har du prøvet med en almindelig rense-CD? og forskellige CD'er og DVD'er? Hvis det ikke virker kan du overveje at købe et nyt drev og skifte det selv, som beskrevet her:
http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Pro-15-Inch-Core-Duo/Optical-Drive-Replacement/85/11/
(det kan godt ske at det er meget kompliceret, så overvej om det er noget du kan finde ud af to gange og overvej om du skal skifte din harddisk til noget større, nu du allerede er i gang ellers må du jo blot købe et eksternt drev til formålet.)

Om det er indenfor garantien kan vi nok ikke svare dig på her.