Avatar billede easytouch Nybegynder
15. februar 2008 - 18:15 Der er 6 kommentarer

Install Fedora core 5 med SATA HD og DVD

Hej eksperter

Jeg står med et stort problem.
Jeg har lige købt mig en ny computer som skal sættes op som server
med cubepanel og linux fedora 5 da jeg har en licens via det system.

Mit problem ligger i, at fedora ikke genkender mine sata enheder og jeg derved ikke kan installere fedora 5.

Hvad gør jeg?

Informationer om computeren som systemet gerne skulle installeres på er følgende:

Intel Core 2 Duo E6850 4MB 3Ghz
Asus iP35 ATX Socket 775
Lite-On DL Dvdbrænder SATA
WD Caviar 500GB 16MB SATA II (Harddisk)
OCZ SLI-Ready 4GB PC2-6400 DDR2 ram
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. februar 2008 - 09:03 #1
Hvad kerne installere den med ved du det?...
Jeg vil umiddelbart tro det er fordi den kerne der hører med ubuntu ikke har understøttelse for din controller....
Avatar billede easytouch Nybegynder
19. februar 2008 - 15:28 #2
uha det ved jeg ikke, men hvis jeg prøver at intallere fc7 så har jeg ingen problemer.
men er er en måde hvorpå at man kan hente en driver eller skal der en bios opdate til for at løse problemet?
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. februar 2008 - 10:26 #3
Så er det helt sikker kernen der er problemet, da den ikke understøtter din conroller..
Kan du ikke bare installere FC7, eller er det en speciel grund til at vælge 5'eren?
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. april 2008 - 11:23 #4
Kom du videre ??
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. juli 2008 - 23:43 #5
Lukketid? :)

Ligger et svar så kan du afvise hvis ikke du kan bruge det til noget :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
19. november 2008 - 15:55 #6
?