Avatar billede fixbabe Nybegynder
15. februar 2008 - 13:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Artikel om cookies

Jeg mener at have set en artikel om cookies her på siden, men jeg syntes ikke at kunne finde den.. er det bare mig der har bildt mig selv ind at der var en på siden?

hvis ikke er der så en der gider lave en eller bare forklare hvordan det fungere? jeg søger et script der med en check box auto logger folk ind på min side.
Avatar billede mibu Nybegynder
15. februar 2008 - 13:27 #1
Avatar billede fixbabe Nybegynder
15. februar 2008 - 14:37 #2
Jeg søger noget mere konkret om cookies
Avatar billede kjeldsted Novice
15. februar 2008 - 14:52 #3
Du kan evt. kigge her: http://w3schools.com/php/php_cookies.asp. En ganske udemærkert artikel omkring cookies.

En anden mulighed er at kigge hér: http://dk2.php.net/manual/da/function.setcookie.php
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
15. februar 2008 - 18:46 #4
undskyld jeg forstyre.. og sry at det ikke kan hjælpe dig.. men bare lige for at sprørger.. hvad er det forskel på en cookie og en SESSION??
Avatar billede fixbabe Nybegynder
15. februar 2008 - 19:55 #5
Cookie er vist noget som gemmes på ens computer hvor mod sessions er temp til du lukker din browser. mener jeg
Avatar billede kjeldsted Novice
16. februar 2008 - 12:12 #6
Ja. En cookie er en fil der gemmes på din computer mens en session bare en en variabel der forsvinder når browseren lukkes. Så det vil nok være en god idé at benytte cookies til at gemme bruger oplysninger, da de ellers vil blive slettet så snart browseren genstartes.
Avatar billede fixbabe Nybegynder
27. april 2008 - 08:26 #7
kjeldsted gider du smide et svar?
Avatar billede fixbabe Nybegynder
18. august 2010 - 13:20 #8
nå ikke, jeg lukker