Avatar billede thorlacius Nybegynder
14. februar 2008 - 21:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløst netværk

Efter flere timer, må jeg indrømme at jeg er fuldstændig på bar bund.
Det drejer sig om min Netgear WGR614v6 RV router.
Jeg bor på et kollegie, hvor der er velfungerende internet.

Dvs. det virker fint når jeg bruger netstikket, men når jeg prøver at lave et trådløst netværk, gider min router ikke være med.

Jeg kan ikke komme ind på opsætningen, ligeså snart internetstikket er sat i routeren.

Jeg har ingen ide om hvad der kan være galt. Har været inde på netgears hjemmeside og har downloadet softwaren til routeren. Dog uden held.

Derudover har jeg gennemgået deres troubleshooting, igen uden held.

Er problemet at stikket ikke går direkte fra et modem?

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt og evt. en løsning?
Avatar billede ierikk Nybegynder
14. februar 2008 - 21:23 #1
? har du prøvet at bruge routeren som Access point
dvs sæt netkablet i en alm port, og ikke i net indgang
Avatar billede thorlacius Nybegynder
15. februar 2008 - 16:45 #2
Ja, det resulterede i at jeg lukkede for hele kollegiets internet adgang :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. februar 2008 - 17:43 #3
Den behøver ikke at være koblet til WAN siden for at sætte WLAN op, og på den måde kan du undgå at forstyrre kollegiets netværk.
Du skal blot koble din Pc kablet til en LAN port, og lave opsætningen derfra. Du kan evt. lave en reset på routeren, således den er i factory defaults, og så følger du blot manualen slavisk.
Avatar billede thorlacius Nybegynder
21. februar 2008 - 23:08 #4
Så fik jeg det op at køre ved hjælp af dragonknights forslag, så læg et svar, så sender jeg point retur.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 10:56 #5
Dejligt at høre :-)