Avatar billede izyr Juniormester
13. februar 2008 - 16:22 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

massekomprimering af jpeg

Hejsa

Jeg mangler et rigtig godt program som både kan komprimere og ændre billedstørrelser på billeder og gemme dem i jpeg til mit hjemmeside galleri.

Det er VIGTIGT at det kan håndtere hele mapper og undermapper. Det må også meget gerne kunne skelne om billederne "står op" eller om de er almindeligt "liggende".

Bruger pt OptimumJPEG, hvilket ikke kan håndtere undermapper, men ellers virker ok. Men findes der bedre, så ville det jo være kanon!
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2008 - 16:43 #1
Kigger lige med, måske kan jeg få en bedre, men denne kan utrolig meget

Jeg bruger IrfanView den kan tage undermapper med Multikonvertering/omdøbe og beskæring ændre en masse ting

http://www.irfanview.net/
Avatar billede falster Ekspert
14. februar 2008 - 10:32 #2
Ditto.

XnView er nok i stil med Irfanview
http://pagesperso-orange.fr/pierre.g/xnview/enhome.html

og uden at prøve har jeg hørt denne berømmet
http://www.imagemagick.org/script/index.php
Avatar billede izyr Juniormester
16. februar 2008 - 10:18 #3
jeg har lige prøvet irfanview, men kan slet ikk se hvordan den skal tage hele biblioteker m. undermapper? sysn slet ikk man kan se noget med omkomprimering/skalering
Avatar billede izyr Juniormester
16. februar 2008 - 10:21 #4
image magick er vist ikke et ordinært eksekverbart program som sådan tror jeg... det ligner mere noget script-halløj som skal ligge på en server eller noget... har dog ikk den store forstand på det. Jeg kan bare ikk umiddelbart finde en exe fil...
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2008 - 10:34 #5
Du er nok nød til at sætte dig lidt ind i irfanview - det er nemmest ved at åbne en mappe med billeder og så klikke dig rundt og vælge de mange muligheder der er, det er for omstændigt her at skulle give dig en "rundvisning" - det er nødvendigt selv at være lidt "aktiv"
Men hvis du forestiller dig at programmet selv skal finde ud af hvad du tænker det skal gøre, så er det ikke det rigtige og du skal nok selv opfinde det, for det findes ikke endnu.
Avatar billede falster Ekspert
16. februar 2008 - 11:26 #6
Prøv Xnview (ovenfor) med "Værktøjer" - "Multi konvertér..." og "Input" - "Tilføj mappe..." er du et godt stykke ad vejen.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2008 - 17:33 #7
Fik du gavn af vores forslag ?
Avatar billede izyr Juniormester
26. februar 2008 - 16:32 #8
jeg har ikk lige prøvet dem endnu, men lukker spørgsmålet. Tak for hjælpen