Avatar billede benjiee Nybegynder
13. februar 2008 - 15:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nummerering dokument med sektionsskift

Har et dokument som er flettet med exel.
333 sider.
Hver "flet" indeholder mellem 1 og 3 sider.
De er alle samlet et i et hoved dokument på 333 sider.
Problemet er nummerering som foregår efter sektionsskiftene(oprettet i forbindelse med brevfletning) ikke er fortløbende.
Jeg har et dokument med en masse side 1 af 333 og side 2 af 333

Hvilken feltkode skal man skrive i word for at få den til at indsætte sidetal fortløbende?
Når jeg ser nede i venstre hjørne så tæller word siderne helt perfekt mangler så bare at få programmet til at skrive det på siden også.
Feltkoden er nu:
{PAGE} og {NUMPAGES}
Håber at der er nogle word eksperter der kan give svaret
13. februar 2008 - 15:44 #1
Hvis du bruger flettefunktionen 'Standardbrev' starter nummereringen af hvert dokument fra side 1. Hvis du stedet oprette flettetype 'Katalog' kan du lave nummereringen fortløbende.
13. februar 2008 - 15:46 #2
.... eller 'Adresseliste' afhængigt af, hvilken Word-version, du anvender.
13. februar 2008 - 15:53 #3
Alternativt kan du gøre det, at du udskifter alle sektionsskift med sideskift i det flettede dokument - så behøver du ikke starte forfra med opgaven.

Rediger->Erstat
i feltet 'Søg efter:' klikker du på knappen 'Special', og vælger 'Sektionsskift'
i feltet 'Erstat med:' klikker du på knappen 'Special', og vælger 'Manuelt sideskift'
Avatar billede benjiee Nybegynder
13. februar 2008 - 16:44 #4
Bruger office 2007.
Der er altså ingen måde hvorpå at man kan få word til at nummerere fortløbende på et dokument der indeholder sektionsskift? Er gået i gang med at slette sektionsskift og ændre dem til sideskift. Der er bare ca 250 !!
men dejligt at vide hvordan jeg skal gøre næste gang så jeg ikke får samme problem. hvis du vil have point så send et svar
Avatar billede benjiee Nybegynder
13. februar 2008 - 16:49 #5
kan ikke finde knappen "special" i word 2007?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
13. februar 2008 - 17:46 #6
Stoooooop!

Du kan sagtens få Word til at nummerere fortløbende i et dokument med sektionsskift.

Stil dig i en sektion med "gal" nummerering. Jeg har engelsk Word, så du får lige de engelske termer:

Insert, pagenumber, format pagenumbers, Continue from previous section
Avatar billede benjiee Nybegynder
14. februar 2008 - 13:59 #7
Hej Word-hajen.
Du har ret det kan man også godt gøre men det er ikke hurtigere end at slette sektionsskift og erstatte det med manuelt sideskift. Husk på at det er et dokument der indeholder ca 200 sektionsskift. Det vil sige at jeg skal ændre det 200 steder. Det tager lang tid! Men tak til Erik Juul for forklaringen til hvordan jeg undgår samme problem næste gang. Send et svar Erik hvis du vil have point ellers lukkes spørgsmålet. mvh Benjamin
14. februar 2008 - 14:00 #8
OK!
Avatar billede word-hajen Nybegynder
14. februar 2008 - 14:31 #9
Det er helt fint at erstatte sektionsskiftene og erstatte med sideskift - når blot ikke man har forskellige sideopsætninger i sektionerne (det har du selvfølgelig ikke når det er "flettet" på den måde), men ellers er det et "farligt" område at begive sig ind på i normale dokumenter (hvis man altså vil beholde hver sektions egen opsætning).