Avatar billede supersquirrel Nybegynder
12. februar 2008 - 17:51 Der er 4 kommentarer

Angive besked id

hejsa,

Lige en hurtig en. Jeg tror det er ekstremt simpelt, men jeg ved bare ikke lige hvordan jeg gør det :o)

Hvordan gør jeg sådan at ect. i et forum, at der i en besked står beskedens id i det topic den besked nu er oprettet i?

for hvis man bare udskrev id'et, så kunne det jo sagtens være sådan:

brugernavn      tilføjet      id(10)
brugernavn      tilføjet      id(50)

- For der kan jo være oprettet beskeder i andre topics imellemtiden.

Håber i forstår hvad jeg mener, ellers må i liige skrive :P
Avatar billede kack Nybegynder
12. februar 2008 - 18:30 #1
Så skal du have et bestemt ID for det topic. Så hvis du f.eks trykker på et emne står der f.eks dinside.php?topic=1 i linket.
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2008 - 19:03 #2
Du kan lave:
ID og PARENT
Parent = 0 betyder hovedtråd.
Parent = 1, betyder svar til tråd med ID = 1
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
12. februar 2008 - 20:12 #3
Altså,

Jeg har alt det der, hovedtråd, og det.
et eksempel på en tråds link er: http://mitdomæne.dk/?p=debatforum&action=traad&id=4

Det er nede ved beskederne at jeg skal have deres id ved hvert topic, sådan at hvis der er ect. 10 beskeder i en topic, så får de id 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 - osv.
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. februar 2008 - 12:44 #4
Ja, men er det ikke bare at bruge ID fra det indlæg så?