Avatar billede syncroniq Nybegynder
12. februar 2008 - 08:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word Bookmark - VB6

Hey,

Jeg har et dokument med nogle bookmarks jeg skal have udfyldt og så skrevet ud, udfyldt og så skrvet ud osv.

Indtil nu kan jeg finde bookmarksene, og skrive deres navne ud. Men hvordan indsætter jeg en værdi deri?

De eksempler jeg har fundet er i VBA.. Jeg bruger VB6.
Avatar billede syncroniq Nybegynder
12. februar 2008 - 08:32 #1
Hey,

Jeg kan ikke få denne her funktion.

TypeText... Jeg har fundet Goto så jeg finder mit bookmark.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede terry Ekspert
12. februar 2008 - 09:45 #2
http://support.microsoft.com/kb/209966

This code should be the same for VB6
Avatar billede terry Ekspert
12. februar 2008 - 09:51 #3
Avatar billede word-hajen Nybegynder
12. februar 2008 - 10:42 #4
Det er dødssygt at bruge Goto/Select. Jeg koder normalt i vba, men mon ikke at du kan bruge samme metode mere eller mindre direkte.

ActiveDocument.Bookmarks("bogmærkenavn").Range.Text = "Ny tekst"

Tjek på, om bogmærket eksisterer, inden du forsøger at indsætte tekst, ellers får du en fejl.
Avatar billede syncroniq Nybegynder
12. februar 2008 - 14:12 #5
Hey,

Det virker fint det Terry har vist. Dog har jeg et ukendt kontrolelement jeg gerne vil have fjernet også fra VB6. Men det må jeg lige se på.

Takker.
Avatar billede terry Ekspert
12. februar 2008 - 14:22 #6
thanks