Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
11. februar 2008 - 20:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med grafikkort

Hej

Jeg er ved, at prøve, at fixe min lillesøster's computer. Det gamle grafikkort var stået af så jeg har byttet det ud med et vi havde tilovers - et ATI Radeon 9250L 128 mb.

Nu er der så bare opstået et problem med dette nye grafikkort. Når jeg indstallerer driveren fra ati.com (har prøvet både med driver version 6.11 og 6.1) og genstarter, får jeg flg. fejlmeddelelse på skærmen, lige inden Windows' skrivebord vises:

"Tilstanden understøttes ikke"

Som sagt har jeg prøvet med både den nyeste driver (6.11) og en ældre en (6.1), som heller gav samme resultat.

Nogen ideer til, hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
11. februar 2008 - 21:32 #1
Reboot i failsafe mode og sæt opløsning til etellerandet lavt..reboot, og så skulle den være på plads :)
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
11. februar 2008 - 21:46 #2
Altså det du skriver skal jeg gøre når jeg har geninstalleret ATI's nyeste driver (kører pt. uden driver) ik?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
11. februar 2008 - 21:50 #3
nej det gør ingen forskel
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. februar 2008 - 10:08 #4
det er fordi 9250 serien er forældet og ikke understøttes i de nyeste drivere fra ATI..

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1411 dette er den nyeste fungerende driver til dit kort. Husk at fjerne gamle drivers først
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
12. februar 2008 - 21:18 #5
Mange tak drgonzo, det gjorde tricket ;)

Smider du et svar?
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. februar 2008 - 06:08 #6
her
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
13. februar 2008 - 15:49 #7
Super ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. februar 2008 - 16:17 #8
det er så den nyeste driver der findes til det kort. Måske en god ide at gemme install pakken til den dag der skal formateres. Opdatering af driver får du jo aldrig brug for :)