Avatar billede elisen Nybegynder
11. februar 2008 - 19:43 Der er 5 kommentarer

Den vil ikke logge på nettet

Hey.
De sidste to dage har jeg været på et trådløst netværk, men pludselig vil den ikke! Den siger bare den ikke kan tilslutte.. Den skriver følgende:

Fejlfinding i forbindelse med problemer med lav kvalitet af trådløse signaler

Hvis et trådløst netværk har en svag signalstyrke, kan overførslen af oplysninger på netværket blive langsom, eller du kan måske ikke få adgang til bestemte dele af netværket. Her er løsninger på nogle almindelige problemer med lav trådløs signalstyrke.

Computeren er placeret for langt fra den trådløse router eller det trådløse adgangspunkt.
Med routere og adgangspunkter af typen 802.11b eller 802.11g er den maksimale rækkevidde op til 46 meter inden døre og 92 meter uden døre. Med routere og adgangspunkter af typen 802.11a er den maksimale rækkevidde 15 meter inden døre og 30 meter uden døre. Disse rækkevidder gør sig gældende under optimale betingelser uden forstyrrelser. Sørg for, at computeren er inden for denne rækkevidde og så tæt på routeren eller adgangspunktet som muligt. Hvis computeren er bærbar, skal du prøve at flytte omkring med den for at fastslå rækkevidden af det trådløse signal og den bedste placering for computeren.

Hvis du ikke kan komme tættere på routeren eller adgangspunktet, kan du overveje at købe og installere en ekstern antenne til dit trådløse netværkskort. Mange trådløse netværkskort er monteret, så du kan tilknytte en ekstern antenne, der giver bedre modtagelse end den indbyggede antenne. Se oplysningerne, der fulgte med det trådløse netværkskort, for at finde ud af, om du kan installere en ekstra antenne.

Den trådløse router eller det trådløse adgangspunkt er slået fra eller fungerer ikke korrekt.
Der er to løsningsmuligheder:

Sørg for, at routeren eller adgangspunktet er slået til, og at det trådløse signallys er tændt.

Nulstil routeren eller adgangspunktet ved at slå den fra, vente mindst 10 sekunder og derefter slå den til igen.

Hvis du ikke ejer adgangspunktet eller ikke administrerer netværket, skal du kontakte netværksadministratoren.

Der er forstyrrelser fra andre enheder.
Hvis du har netværkshardware af typen 802.11b eller 802.11g, bruges frekvensen 2,4 gigahertz (GHz). Andre enheder, der bruger denne frekvens, omfatter mikrobølgeovne og mobiltelefoner. Hvis du har netværkshardware af typen 802.11a, bruges frekvensen 5 GHz. Nogle mobiltelefoner bruger også denne frekvens. Disse enheder kan skabe forstyrrelser mellem computeren og netværket.

Der er to ting, du kan prøve i denne situation:

Hvis denne slags enheder befinder sig i nærheden af computeren, skal du midlertidigt slukke for dem eller flytte dem længere væk.

Skift indstillingerne for routeren eller adgangspunktet, så de bruger en anden trådløs kanal, eller indstil kanalen til automatisk valg, hvis den er indstillet til et fast kanalnummer. Sommetider kan én trådløs kanal være bedre end andre. I USA og Canada kan du bruge kanal 1, 6 og 11. Se dokumentationen, der fulgte med adgangspunktet eller routeren, for at få oplysninger om angivelse af den trådløse signalkanal.

Det netværk, du leder efter, er indstillet til ikke at udsende sit netværksnavn (SSID).
Trådløse routere og adgangspunkter kan indstilles, så de ikke udsender netværksnavnet. I dette tilfælde kan du ikke registrere, om netværket befinder sig inden for i området (for at kunne oprette forbindelse til det), medmindre du tidligere har oprettet forbindelse til netværket eller du opretter forbindelse til netværket manuelt ved hjælp af SSID (service set identifier). For at oprette forbindelse til et netværk, som ikke broadcaster, skal du følge disse trin:

Klik her for at åbne Opret forbindelse til et netværk.

Klik på Konfigurer en forbindelse eller et netværk.

Klik på Opret forbindelse manuelt til et trådløst netværk, og skriv derefter netværksoplysningerne.

Netværket føjes til listen over netværk, og fremover kan der oprettes forbindelse til det, når computeren befinder sig inden for området.
...

Hvad kan forklaringen være?? Den har også gjort det et andet sted før, så tror det er noget med min computer.. Der er masser af signal udfor nettet..

på forhånd tak
Avatar billede matcho Nybegynder
11. februar 2008 - 19:50 #1
Prøv og sluk for kontakten til både modem og router, tænd igen.
Avatar billede elisen Nybegynder
11. februar 2008 - 19:51 #2
har prøvet, hjælper ik..
Avatar billede hjulet Nybegynder
11. februar 2008 - 19:57 #3
Tror du måske har bedre held i en anden kategori, dette har jo ikke meget med skærme at gøre.
Avatar billede elisen Nybegynder
11. februar 2008 - 19:57 #4
Jeg kan kun oprette spørgsmål i denne katogori.. ved ikke hvorfor
Avatar billede gurly Praktikant
12. februar 2008 - 14:20 #5
Du skal kigge på dine tidligere spørgsmål, og se at få dem afsluttet / delt point ud, i det minste give en smule respons