Avatar billede wiwi Praktikant
11. februar 2008 - 15:02 Der er 9 kommentarer

logo rentegnet på pixel?

Hej skal man altid tegne et logo i vektor eller rentegner man nogle logoer specifik til skærm i pixels (dvs tage logoet ind i den ønskede størrelse og så sørge for at alle pixels enten er helt farvet eller helt tomme - så kanten ikke bliver uskarp/ulden og så den enkelte pixel ikke står og blinker).

Håber at få svar fra en kyndig person.
Avatar billede jokkejensen Novice
11. februar 2008 - 15:05 #1
Hold dig til vektor !
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 16:28 #2
Jeg ville til hver en tid holde mig til vektor, det gode ved vektor er at det kan skalleres begge retninger, så selvom du skal bruge det i meget småt eller kæmpe stort vil det kunne skaleres og se ordentligt og skarpt ud.
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. februar 2008 - 19:19 #3
Enig med de 2 andre, brug vector hvor det er muligt.

Nogle logoer kan dog ikke laves i vector.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 09:51 #4
Det er meget få logoer der ikke er vektor..

triple-x > Smid lige et eksempel på et "større firma" der ikke har et logo der kan laves i vektor

Sig til hvis "større firma" skal uddybes...

Vh. Jacob
Avatar billede wiwi Praktikant
12. februar 2008 - 11:14 #5
jeg ved godt at alle logoer oprindeligt er lavet med vektorgrafik, men derfor kan det jo godt være at man efterfølgende (når man kender den nøjagtige str. som logoet skal have på hjemmesiden) rentegner på pixels. Jeg er selv uddannet grafisk designer fra danmarks designskole så når jeg også beder om en kyndig person så mener jeg én der til dagligt arbejder med at f.eks rentegne til web/ lave logoer specifikt til web (jeg er selvfølgelig glad for kommentare, men har brug for én der 100% er kompetent til at udtale sig på området.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 11:50 #6
Jeg arbejder dagligt med web, og selvfølgeligt præsenterer vi ikke vektor grafik der, det er kun muligt i flash.

Nej hvis det skal på nettet, ryger det gennem px maskinen, 72dpi.

/JJ
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. februar 2008 - 18:46 #7
Jokke - nu findes der jo rigtig mange mindre virksomheder også. Der var ikke nogen der nævnte større virksomheder i spørgsmålet.

Vi er 100% enige om at vector er vejen frem, og det ses jo også ved alle større virksomheder.

Men sidder man med en lille håndværker der har et logo med f.eks. et foto indblandet så kan man jo enten vælge at holde billedet i pixels eller vælge at give dem en ny identitet.

Så min pointe var bare at vector formatet er begrænset, og ikke alt kan laves i vector :)
Avatar billede wiwi Praktikant
14. februar 2008 - 10:08 #8
Hey hvordan giver jeg point???
Avatar billede wiwi Praktikant
14. februar 2008 - 23:00 #9
Hej Jeg vil egentlig gerne give jokke pointene, men for at det kan lade sig gøre skal jokke efterlade et svar (jeg kan ikke give point til en kommentar).