Avatar billede saturnus Nybegynder
15. juni 2001 - 17:55 Der er 5 kommentarer

9.0 på PowerBook 1400cs/133

jeg har formateret min dejlige mac og nu har jeg i sinde at installere9.0, men det vil den squ ikke den siger dette:

Dette program kan ikke afvikles på denne computer. der findes flere oplysninger i dokumentationen.

er det fordi min mac er for sløv til 9.0 eller kender i et eller andet smart triks så jeg kan få 9.0 på.
Avatar billede sukos Juniormester
15. juni 2001 - 18:18 #1
Øhm, har hørt at de nye versioner af MacOS ikke er noget for de gamle mac\'er.
Teknologien henover bundkortet er jo heller ikke længere den samme.
Avatar billede saturnus Nybegynder
16. juni 2001 - 11:59 #2
Hmm
Avatar billede mcphreak Nybegynder
17. juni 2001 - 12:09 #3
Hvor meget ram kører den med?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
09. august 2001 - 15:38 #4
MacOS 9.0 kræver helst 64MB RAM (eller dog 128MB - anbefalet) + 200MB ledig harddiskplads.

Virtuel hukkomelse er IKKE aktuel i dette tilfælde.

hilsen:// http://www.aeble.net
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. august 2001 - 05:01 #5
SMART TRIX.....

Del din harddisk på i 2 lige store partioner med \"Disk Tools\"

Installér den version af OS du lige har ved hånden på den ene (min MacOS 8.5).

Indsæt 9.0 uden at genstarte og start din installation.

I opstartsdialogen skal du huske at sætte \"flueben/vinge af\" i \"Opret ny Systemmappe\" og så gør den det.

Genstart.

Hvis den ikke automatisk vil starte på 9.0, så åbn det kontrolpanel der hedder \"Startdisk\", vælg 9.0 partitionen og tryk på genstart.

Se desuden her hvilken OS din maskine Max er forberedt til:

http://www.info.apple.com/info.apple.com/applespec/applespec.taf?RID=255

Hvis du har problemer med installationen, kunne det tyde på at du mangler RAM.