Avatar billede deepcore Nybegynder
11. februar 2008 - 09:01 Der er 2 kommentarer

Skifte alle danske windows hotkeys til standart engelske.

Jeg sidder med to computere simultant på mit arbejde.
Den ene har engelsk windows, den anden dansk.

Nu er det desværre sådan at en eller anden badehætte har fundet på at de danske hotkeys ikke matcher de engelske.

For at søge på en side i Internet Explorer skal man således trykke ctrl+b og ikke ctrl+f som i den engelske version.

Jeg kunne virkeligt godt tænke mig at få rettet disse danske hotkeys til standart engelske, for alle microsoft programmer.

Jeg er godt klar over de kan ændres enkeltvis, men er der ikke eller andet sted man kan ændre dem alle simultant?
Jeg har ikke admin rettigheder på den danske computer, så det skal ikke involvere et ekstra program der skal installeres.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. februar 2008 - 09:23 #1
Opgrader til IE7, så er genvej til "Søg" også ctrl+f i den danske....
Avatar billede deepcore Nybegynder
11. februar 2008 - 09:33 #2
Det er korrekt, men det var nu kun et eksempel.
Programmer som MS Word insistere jo også på at være på tværs, og iøvrigt har jeg kun begrænsede muligheder for programopdateringer på mit arbejde.

Jeg forestiller mig der må være en eller anden regional setting der kan sætte hotkeys til engelsk standart for all MS programmer.