Avatar billede thelen Nybegynder
10. februar 2008 - 21:06 Der er 17 kommentarer

kan ikke komme på nettet

Hej, har et problem med min søsters computer, der ikke længere kan komme på nettet via routeren, men heller ikke når vi sætter et netværkskabel direkte fra hendes computer ind til modemme. Når vi sætter computeren til at køre trådløst via routeren, kan hun godt få forbindelsen til den, men får begrænset eller ingen forbindelse til internettet. De andre computere i huset har ikke problemer med at komme på nettet via routeren. Hun siger, at hun kun slettede tdc norman, men efter jeg har gendannet systemet til et tidspunkt (4 timer før), hvor det stadig var inde, kan hun stadig ikke komme på nettet. Håber i har nogen ideer, for har prøvet alt jeg sådan lige kan komme i tanke om.

Mvh. Lars Thelén
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. februar 2008 - 21:13 #1
Prøv at afinstallere netkortet og installere det igen og prøv så.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 21:18 #2
Får computeren overhovedet tildelt en IP-adresse ??
i konsollen skriver du
ipconfig  -> enter

hvad siger outputtet
Avatar billede thelen Nybegynder
10. februar 2008 - 21:21 #3
hun har vista og når jeg skriver - ipconfig, så kommer der et skærmbillede, der lukke med det samme igen.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 21:25 #4
i startmenuen tryk Kør og skriv cmd
Derefter ipconfig
Avatar billede thelen Nybegynder
10. februar 2008 - 21:28 #5
ok mig, der kogede lidt der. Hvad helt præcis skal du bruge? automatik konfiguation af IPv4-adresse: 169.254.165.222
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 21:43 #6
Jeg går ud fra at den adresse er når computeren er koblet direkte på uden router - prøv så at skrive

ping helgec.dk  -> enter

får du respons der??
Avatar billede thelen Nybegynder
10. februar 2008 - 21:51 #7
ingen respons - og rettelse til ip den er: 169.254.181.86, ved ikke om det ændre noget
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 22:04 #8
Jeg kan heller ikke pinge dig og det burde være mulig, skriv i konsollen
ipconfig /release -> enter
ipconfig /renew -> enter
ipconfig -> enter
ændrede det noget??
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. februar 2008 - 22:07 #9
Holder stadig på en reinstall af ethernet enhederne..
Avatar billede thelen Nybegynder
10. februar 2008 - 22:16 #10
kan ikke release, den siger jeg skal have administrator rettigheder, hvilket jeg meget gerne skulle have da det er den eneste bruger på computeren.
Avatar billede thelen Nybegynder
10. februar 2008 - 22:17 #11
prøver at geninstallere dem nu =)
Avatar billede thelen Nybegynder
10. februar 2008 - 22:17 #12
hvis du så lige kan sige hvor jeg gør det :p
Avatar billede thelen Nybegynder
10. februar 2008 - 22:18 #13
eller med andre ord, hvordan installere jeg dem igen?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 22:25 #14
Vedr. release
Du skal højreklikke på din kommandokonsol og vælge administrator rettighedder
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 22:27 #15
"eller med andre ord, hvordan installere jeg dem igen?" I Enhedshåndtering skal du højreklikke på dit netværkskort -> fjern -> genstart
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2008 - 21:54 #16
Lidt respons??
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2008 - 21:30 #17
Hvad med lidt respons??