Avatar billede nautmann Nybegynder
10. februar 2008 - 18:41 Der er 17 kommentarer

kan ikke installere programmer på XP pro

Hej!
Jeg har installeret windows XP pro og diverse opdateringer fra windows update, men kan ikke installere programmer såsom skype.
Jeg kan gå på nettet og downloade programmer, men ikke kører/installere dem efterfølgende!?

Har tidligere haft problemmer med XP pro idet en tidligere installation blev ustabil efter jeg installerede et tvivlsomt cracket program. Jeg syntes jeg så noget med "my doom". Jeg har efterfølgende flere gange formateret og gen-installeret XP, men er ikke sikker på om den stadig ligger og driller.
Hvad kan jeg gøre? Jeg kan jo ikke kører et anti-virus eller lignende program.
10. februar 2008 - 18:53 #1
Hvad gør den / gør den ikke da ?

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede nautmann Nybegynder
10. februar 2008 - 21:21 #2
jeg ka ikke køre programmet du anbefaler, men kan køre Norton antivirus (installeret fra CD og opdateret over nettet). den kan dog ikke finde noget.
jeg kan komme ind i kontrolpanelet og videre derfra af alle links undtagen "Tilføj eller fjern software"!??
kan heller ikke få online scanner programmer til at virke. computeren nægter at installere X-active komponenter.
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
10. februar 2008 - 21:49 #3
Det lyder som om "noget har ændret i dine sikkerheds indstillinger?
Det ser ud som om alle nye EXE filer bliver afvist.

Har du overhovedet administrator-rettigheder?
10. februar 2008 - 22:03 #4
- enig -
Avatar billede nautmann Nybegynder
10. februar 2008 - 22:47 #5
under brugerkonti står der "computeradministrator" ud fra mit navn, og jeg kan oprette andre brugerkonti. så jeg er vel administrator.
jeg kan godt se I har fat i noget der....
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
11. februar 2008 - 09:40 #6
Det værste er, at jeg er sikker på det er en blokering, der er lagt ind!
Jeg kan huske problemet fra for flere år siden men kan ikke huske hvad løsningen var!

Du har ikke McAffee 8.5 installeret? Hvis du har, kan den blokere for alle exe filer, ændringer i config filer, active X mv. HVIS du har så kan jeg fortælle dig hvordan du slår det fra (véd ikke om Norton har noget lignende nu om dage).
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
11. februar 2008 - 10:29 #7
Nu skriver du ikke meget om hvad der præcis sker, nå du forsøger at køre et program eller en installer. Check lige den her side og se om det er den beskrevne fejl du får.
http://windowsxp.mvps.org/exefile.htm
Hvis det er, så følg anvisningen på siden.
Avatar billede nautmann Nybegynder
11. februar 2008 - 11:04 #8
Tak for svarene!
Jeg har ikke McAffee installeret, men Norton.
Det der sker når jeg dobbeltklikker på et program er at timeglasset vises i ca 1 sek, derefter forsvinder det og mere sker der ikke (computeren "tænker" ikke eller noget).
Jeg kan heller ikke få "exefix_xp.com" filen til virke/kører.
Avatar billede nautmann Nybegynder
11. februar 2008 - 11:33 #9
Jeg fandt lige ud af noget meget mærkeligt.
hvis jeg kopier de downloadede programmer til mit USB stik, kan jeg installere dem på min computer herfra!? dvs. hvis jeg vil installere et program på min XP, skal jeg downloade det til mit USB stik og installere programmet herfra, hvorefter jeg kan trække USB-stikket ud igen, og kører programmet på computeren som normalt.
hvad sker der?
Avatar billede nautmann Nybegynder
11. februar 2008 - 12:21 #10
fandt også ud af at jeg kan kører online-virus-scanning via firefox, men ikke via explorer 7. kan også installere programmer såsom skype via firefox. kan dog stadigt ikke kører/installere programmer downloadet til comp'eren. ej heller kommer ind i "tilføj eller fjern programmer" .
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
11. februar 2008 - 20:00 #11
Hov!
Har han så bare været inde og pille i dine rettigheder på C drevet?

Prøv lige at højreklikke f.eks. en mappe hvor du har et downloadet program liggende og check at Administratorer har "Fuld kontrol" hvis ikke så vend lige tilbage for så skal vi lige have sat rettigheder for dig på hele drevet.
Avatar billede nautmann Nybegynder
11. februar 2008 - 22:13 #12
alle downloadede filer ligger i "skrivebords" mappen, og alt ser normalt ud.
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
11. februar 2008 - 22:56 #13
Altså under egenskaber for mappen "skrivebord" i din profil, på fanebladet "Sikkerhed" er der både en "Administratorer", "SYSTEM", og din egen brugerkonto, med "Fuld kontrol?

Hvis det er tilfældet må der være strikket en ACL (Access Control List)sammen som gør at du ikke kan installere MSI pakker og ActiveX moduler fra Systemdrevet.
Avatar billede nautmann Nybegynder
12. februar 2008 - 10:48 #14
der er kun fanebladene "Generalt" og "Tilpas". intet "Sikkerhed"
Avatar billede jens_peter Nybegynder
15. april 2008 - 11:19 #15
Nu ved jeg ikke om problemet er blevet løst, men ellers vil jeg anbefale en reinstallation, som du trænger til i forvejen, hvis det nedenfor skal forstås, som jeg forstår det:

>Det værste er, at jeg er sikker på det er en blokering, der er lagt ind!
Jeg kan huske problemet fra for flere år siden men kan ikke huske hvad løsningen var!<

Nemlig at din Windows har kørt i årevis, når man ved, at bare et par års drift giver op imod 20% nedgang i ydelsen foruden alle småfejlene, som man bruger utrolig meget tid på at rette op på.
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
17. april 2008 - 20:03 #16
Hej gweros Det var nu nautmann der havde problemer. Jeg har set hans problem for år tilbage, men kan ikke huske hvad det er der er pillet i.

Jeg tror nu at tråden er død. Seneste indlæg er over to måneder gammelt!
Avatar billede jens_peter Nybegynder
18. april 2008 - 00:20 #17
Ok, så afmelder jeg tråden og ønsker dig alt godt fremover.