Avatar billede holmmorten Novice
10. februar 2008 - 12:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til hjemmeside

Hej - håber det er den rigtige tråd, som jeg er inde på.

Jeg skal for første gang prøve at lave en lille hjemmeside, og ville lige høre, om et par gode råd.

Jeg har købt domæne og webhotel, så den skulle være på plads. Det skal ikke være noget farligt fancy noget - blot en side, hvor man kan klikke lidt rundt på osv (altså ingen flash eller hvad det nu hedder alt sammen - og ingen betalingsløsninger, bookninger osv).

Jeg har Publister i min Office 2007 - kan det bruges, eller er der andre programmer, som er mere velegnede??

Håber på lidt hjælpe :-)

MVH

Morten
Avatar billede it-dk Nybegynder
10. februar 2008 - 17:00 #1
Der findes flere typer dvs html editors hvis man ikke lige kan kodning. Nogle af dem som ofte bliver anvendt er f.eks. Publisher, FrontPage, Dreamweaver.
Men man kan lave sin side i Flash med Adobe.

Der findes mange programmer som man kan prøve i en periode bla. på download.com og tucows.com
Avatar billede holmmorten Novice
10. februar 2008 - 22:38 #2
hmmm - nu har jeg lavet siden i publisher, men jeg har problemer med at få lagt den ud på nettet.......

Jeg har fået alle specifikationerne fra firebee.dk, men når skal den lægges ud via FTP eller hvordan?? - Har ikke så fandes meget forstand på det, men har forsøgt at læse mig lidt frem i hjælp-funktionen til publisher. Nogen der ved, hvad jeg gør galt??

Har både forsøgt at oprette et FTP-sted i Vista og forsøgt at uploade siden på almindelig vis, hvor man skal skrive url-adressen - men ingen af tingene virker. :-(
Avatar billede it-dk Nybegynder
11. februar 2008 - 11:12 #3
Nu bruger jeg ikke selv publisher og kender det ikke helt. Hvis der er et ftp program (mener jeg der er) indbygget skal du taste de informationer du har modtaget fra din udbyder hostname kan være ftp.dit-domain.dk, brugernavn og password. Herefter skal dine side ligges op på server - hos mange er det i et www dir. Men der findes mange ftp programmer til at uploaded hjemmesider med.
Avatar billede tukanen Nybegynder
20. februar 2008 - 08:04 #4
Jeg forslår at du bygger en simpelt html hjemmeside.. Det tager ikke mange øjeblikke at lære .. ( www.Html.dk ) . og du kan bruge Notepad! :D
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 08:13 #5
En typisk begynderfejl er at "glemme", at den første side skal filnavnet være index.htm eller default.htm alt efter hvilken type webserver eller hvordan den er sat op. De fleste web-hoteller har en Admin side hvor der mere information og ftp administration.
Avatar billede holmmorten Novice
18. august 2008 - 11:28 #6
Vil I andre ikke have point - så smid et svar..... :-D (så jeg ka få den lukket af)
Avatar billede it-dk Nybegynder
18. august 2008 - 13:02 #7
Håber vores svar kunne hjælpe.