Avatar billede blikke Nybegynder
10. februar 2008 - 00:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ekstern harddisk mellem mac og xp

Jeg købte ny ekstern harddisk, og aktiverede den som time-machine backup på min mac. Det virker fint, og jeg kan endda samtidig bruge den som almindelig ekstern. Men problemet opstår, nu jeg skal sætte den til en xp computer, der kan jeg ikke finde den. Kan problemet løses rimelig simpelt?

Det skal siges jeg har prøvet med transmac, men kan ikke kopiere til harddisken.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. februar 2008 - 08:08 #1
Du bliver nødt til at "slette" disken igen og formattere den som "MS-DOS-arkivsystem"
-åbn programmet "Diskværktøj" i mappen > Programmer > Hjælpeprogrammer
-vælg fanebledet "Slet"
-vælg din eksterne harddisk i dialogen til venstre
-vælg "MS-DOS-arkivsystem"
-klik på "Slet" nederst til højre

Nu kan både PC og Mac læse din disk!

Du opretter bare en ny Time-Machine . . . til den "nye" disk
Avatar billede blikke Nybegynder
10. februar 2008 - 12:18 #2
Okay .. vidste ikke det var sådan man formaterede på mac. Men problemet var jo at den slettede den gamle disk da den oprettede time-machine! gør den ikke bare det igen?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. februar 2008 - 16:54 #3
Hmmm.

Den er jeg ikke hård ud i.

Prøv dig frem . . .