Avatar billede biacon Nybegynder
09. februar 2008 - 21:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Uønsket aktivitet ?

Hej, jeg er i et stykke tid blevet plaget af at et uønsket og ukendt program der når det er akitvt bruger 50 % CPU og bliver ved med at danne mærkelige filer i Temp mappen i local settings. De hedder alle noget med 13exhmrgas.exe eller 7exgmrgml10.exe men tallene skifter vilkårligt. De kommer med jævne mellemrum ca. hvert 10 - 20 min. hvorefter der kan være ro et døgnstid hvorefter det starter igen. og ja jeg har scannet med antivirus ad-aware windows defender og et par stykker mere og ledt og ledt og ledt men kan ikke finde ud af hvor skidtet gemmer sig så jeg kan fjerne den. Den ændrer også på lysindstillingerne så snart programmet/filen er aktiv. Håber nogen kan hjælpe, jeg er ved at rive håret af mig selv og er klar til at reinstallere, men vil jo gerne have lokaliseret fejlen. På forhånd tak!
Avatar billede biacon Nybegynder
09. februar 2008 - 21:40 #1
Der et billede af filerne i tempmappen her : www.049.dk/eksperten
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 22:00 #2
hej Jes.. hvad står der i log filerne..?
-
Og har du kørt noget virus scan..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 22:01 #3
måske log filerne ikke er vigtige..
Men hvis du trækker den *. conf fil ind i tekst dok, kan det være der står lidt info..?
Avatar billede biacon Nybegynder
09. februar 2008 - 22:16 #4
Hej, jeg har scannet med virusscan osv. - *conf filen står der kun flg.: C:\DOCUME~1\Jes\LOKALE~1\Temp\13exgmrgml10.exe
09. februar 2008 - 22:16 #5
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 22:24 #6
husk at slette tidligere systemgendannelses filer, før du går i gang...O)
Avatar billede biacon Nybegynder
09. februar 2008 - 22:27 #7
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
C:\Programmer\IBM\Security\uvmserv.exe
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\SvcGuiHlpr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe
C:\Programmer\IBM\Security\certtool.exe
C:\Programmer\IBM\Password Manager\pwmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\TpScrLk.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\SealedMedia\sealmon.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Jes\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: CmjBrowserHelperObject Object - {07A11D74-9D25-4fea-A833-8B0D76A5577A} - C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\Mm7InternetExplorer.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IBMPRC] C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BLOG] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL,StartBattLog
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [Network Associates Error Reporting Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISS_Certtool] C:\Programmer\IBM\Security\certtool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IBM_PWMGR] C:\Programmer\IBM\Password Manager\pwmgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKBDLED] C:\WINDOWS\system32\TpScrLk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACTray] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACWLIcon] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TVT Scheduler Proxy] C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSQLLauncher] "C:\Programmer\ThinkVantage Fingerprint Software\launcher.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [MSKDetectorExe] C:\Programmer\McAfee\SpamKiller\MSKDetct.exe /uninstall
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [sealmon] C:\Programmer\SealedMedia\sealmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [devenv] C:\WINDOWS\system\smvss.exe /w
O4 - HKLM\..\Run: [MMReminderService] C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [googletalk] C:\Programmer\Google\Google Talk\googletalk.exe /autostart
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [TPKMAPMN] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [pdfSaver3] "C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [WUAppSetup] C:\Programmer\Fælles filer\logishrd\WUApp32.exe -v 0x046d -p 0x08c3 -f video -m logitech -d 10.5.0.1091 (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [WUAppSetup] C:\Programmer\Fælles filer\logishrd\WUApp32.exe -v 0x046d -p 0x08c3 -f video -m logitech -d 10.5.0.1091 (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Run WinHTTrack - {36ECAF82-3300-8F84-092E-AFF36D6C7040} - C:\Programmer\WinHTTrack\WinHTTrackIEBar.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Launch WinHTTrack - {36ECAF82-3300-8F84-092E-AFF36D6C7040} - C:\Programmer\WinHTTrack\WinHTTrackIEBar.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Send to Mindjet MindManager - {941E1A34-C6AF-4baa-A973-224F9C3E04BF} - C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\Mm7InternetExplorer.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Opdatér ThinkPad-programmer - {D1A4DEBD-C2EE-449f-B9FB-E8409F9A0BC5} - C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\\PkgMgr.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O20 - Winlogon Notify: ACNotify - ACNotify.dll (file missing)
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: Ac Profile Manager Service (AcPrfMgrSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
O23 - Service: Access Connections Main Service (AcSvc) - Lenovo - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: IBM Rapid Restore Ultra Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
O23 - Service: IBM User Verification Manager - IBM - C:\Programmer\IBM\Security\uvmserv.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Lenovo - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: System Update (SUService) -  - c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
O23 - Service: ThinkPad HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - Lenovo. - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe

--
End of file - 15450 bytes
Avatar billede biacon Nybegynder
10. februar 2008 - 10:23 #8
Er der mere jeg kan gøre for at i kan finde en løsning ? eller er det bare noget skrammel ?
10. februar 2008 - 11:03 #9
Joooo - der ER 'snavs' ifølge ovenstående log - bla. ->
O4 - HKLM\..\Run: [devenv] C:\WINDOWS\system\smvss.exe /w

... Nu er det ikke alle (u)ønskede elementer som viser sig med en HiJackThis Log; så gennemfør proceduren herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede biacon Nybegynder
10. februar 2008 - 11:39 #10
Super jeg går igang så snart jeg kommer hjem..... i hører nærmere
Avatar billede biacon Nybegynder
10. februar 2008 - 19:42 #11
Hej igen, nu har jeg nøje fulgt proceduren fra vejledningen og de fire logfiler som kommer ud af det ligger her: www.049.dk/eksperten
Avatar billede biacon Nybegynder
10. februar 2008 - 20:29 #12
Lige en tilføjelse, ved ikke om det betyder noget, men computeren er blevet ekstrem langsom til at genstarte
10. februar 2008 - 22:09 #13
ComboFix 08-02.05.3 - Jes 2008-02-10 19:15:53.1 - NTFSx86
Microsoft Windows XP Professional  5.1.2600.2.1252.1.1030.18.1329 [GMT 1:00]
Running from: C:\Documents and Settings\Jes\Skrivebord\Fjern utøj - programmappe\ComboFix.exe
* Created a new restore point

WARNING -THIS MACHINE DOES NOT HAVE THE RECOVERY CONSOLE INSTALLED !!
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Other Deletions  )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Network\Downloader\qmgr0.dat
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Network\Downloader\qmgr1.dat

----- BITS: Possible infected sites -----

hxxp://www.download.windowsupdate.com
.
(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Drivers/Services  )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

.
-------\LEGACY_NPF

(((((((((((((((((((((((((  Files Created from 2008-01-10 to 2008-02-10  )))))))))))))))))))))))))))))))
.

2008-02-10 17:07 . 2008-02-10 17:15    <DIR>    d--------    C:\Programmer\SUPERAntiSpyware
2008-02-10 17:07 . 2008-02-10 17:07    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Jes\Application Data\SUPERAntiSpyware.com
2008-02-10 17:07 . 2008-02-10 17:07    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SUPERAntiSpyware.com
2008-02-10 16:59 . 2008-02-10 16:59    <DIR>    d--------    C:\Programmer\CCleaner
2008-02-10 16:43 . 2008-02-10 16:43    48    --a------    C:\WINDOWS\boc425.ini
2008-02-09 22:29 . 2008-02-09 22:29    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Comodo
2008-02-09 22:29 . 2007-11-26 10:38    238,848    --a------    C:\WINDOWS\UNBOC.EXE
2008-02-09 22:29 . 2007-05-08 17:01    208,896    --a------    C:\WINDOWS\CMDLIC.DLL
2008-02-09 22:29 . 2004-08-27 16:00    24,064    --a------    C:\WINDOWS\system32\wsock32.dlb
2008-02-08 18:37 . 2008-02-08 18:37    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Lavasoft
2008-02-07 20:39 . 2008-02-07 20:43    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Windows Live
2008-02-07 19:15 . 2008-02-07 19:15    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Uniblue
2008-02-07 19:15 . 2008-02-07 19:15    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Jes\Application Data\Uniblue
2008-02-07 18:25 . 2008-02-07 18:29    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Lavasoft
2008-02-04 13:37 . 2008-02-04 13:37    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Mindjet
2008-02-03 20:41 . 2008-02-07 20:18    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Jes\Tracing
2008-02-03 10:42 . 2008-02-03 10:42    72,252    --ah-----    C:\WINDOWS\system32\mlfcache.dat
2008-02-02 17:31 . 2006-10-05 03:42    2,560    ---------    C:\WINDOWS\system32\drivers\cdralw2k.sys
2008-02-02 17:31 . 2006-10-05 03:42    2,432    ---------    C:\WINDOWS\system32\drivers\cdr4_xp.sys
2008-02-02 17:24 . 2008-02-03 01:01    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Picasa2
2008-02-02 15:23 . 2008-02-02 15:23    <DIR>    d--------    C:\Programmer\IEForge
2008-01-27 21:51 . 2008-01-27 21:51    <DIR>    d--------    C:\Ross-Tech
2008-01-26 09:21 . 2008-01-26 09:21    <DIR>    d--------    C:\Programmer\APSW
2008-01-24 18:15 . 2002-12-28 10:26    20,569    --a------    C:\WINDOWS\system32\pxc25pm.dll
2008-01-23 13:20 . 2008-01-24 18:29    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Mindjet
2008-01-23 13:20 . 2001-11-30 15:49    1,335,648    --a------    C:\WINDOWS\system32\Sbe6_32.dll
2008-01-23 13:20 . 2001-11-30 15:49    558,656    --a------    C:\WINDOWS\system32\Sb6ent.ocx
2008-01-23 13:20 . 2001-11-30 15:49    329,423    --a------    C:\WINDOWS\system32\SBE6_000.HLP
2008-01-23 13:20 . 2001-11-30 15:49    6,537    --a------    C:\WINDOWS\system32\SBE6_000.CNT
2008-01-17 13:32 . 2008-01-17 13:32    <DIR>    d--------    C:\Programmer\MSECache
2008-01-17 10:45 . 2008-01-17 10:45    <DIR>    d--------    C:\Programmer\iPod
2008-01-17 10:45 . 2008-02-10 19:23    54,156    --ah-----    C:\WINDOWS\QTFont.qfn
2008-01-17 10:45 . 2008-01-17 10:45    1,409    --a------    C:\WINDOWS\QTFont.for
2008-01-17 10:44 . 2008-01-17 10:45    <DIR>    d--------    C:\Programmer\iTunes
2008-01-17 10:42 . 2008-01-17 10:43    <DIR>    d--------    C:\Programmer\QuickTime
2008-01-10 15:27 . 2008-01-10 15:27    90,112    --a------    C:\WINDOWS\system32\QuickTimeVR.qtx
2008-01-10 15:27 . 2008-01-10 15:27    57,344    --a------    C:\WINDOWS\system32\QuickTime.qts
2008-01-10 00:26 . 2008-01-10 00:26    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Jes\Application Data\ImagesWords
2008-01-10 00:26 . 2008-01-10 00:26    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Jes\Application Data\EasyPCGate

.
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Find3M Report  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
2008-02-10 16:06    ---------    d-----w    C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation Wizard
2008-02-10 15:43    ---------    d-----w    C:\Programmer\InventoryBuilder
2008-02-08 18:27    ---------    d-----w    C:\Programmer\Fælles filer\Tjenester
2008-02-07 17:00    ---------    d-----w    C:\Programmer\Google
2008-02-01 21:10    ---------    d-----w    C:\Programmer\sterm
2008-01-18 13:56    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\Jes\Application Data\Autodesk
2008-01-18 13:56    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Autodesk
2008-01-16 11:48    ---------    d-----w    C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared
2008-01-09 17:30    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft Help
2008-01-09 13:53    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\VAGCOM\Application Data\FileOpen
2008-01-07 10:20    ---------    d--h--w    C:\Programmer\InstallShield Installation Information
2008-01-07 10:20    ---------    d-----w    C:\Programmer\BuildDesk DK 3.2
2007-12-25 13:46    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\VAGCOM\Application Data\SealedMedia
2007-12-25 13:45    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\VAGCOM\Application Data\Intel
2007-12-21 23:10    ---------    d-----w    C:\Programmer\SealedMedia
2007-12-16 15:42    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\WLInstaller
2007-12-13 11:21    ---------    d-----w    C:\Programmer\MSN Messenger
2007-12-10 13:56    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ibm
2007-07-31 10:39    24    ------w    C:\Programmer\InventoryBuildersettings.ini
2006-04-21 17:30    24,192    ------w    C:\Documents and Settings\Jes\usbsermptxp.sys
2006-04-21 17:30    22,768    ------w    C:\Documents and Settings\Jes\usbsermpt.sys
2006-05-29 15:54    108    --sha-r    C:\WINDOWS\neoqaz2.dll
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Reg Loading Points  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
*Note* empty entries & legit default entries are not shown
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\~\Browser Helper Objects\{07A11D74-9D25-4fea-A833-8B0D76A5577A}]
2007-05-18 00:05    71184    -ra------    C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\Mm7InternetExplorer.dll

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"ctfmon.exe"="C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe" [2004-08-27 16:00 15360]
"msnmsgr"="C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" [2007-10-18 11:34 5724184]
"TPKMAPMN"="C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe" [2005-10-28 18:04 45056]
"WMPNSCFG"="C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe" [2006-11-15 10:30 204288]
"pdfSaver3"="C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe" [2004-09-05 17:20 380928]
"SUPERAntiSpyware"="C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe" [2007-04-23 15:46 1318128]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"SynTPLpr"="C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe" [2007-08-11 01:30 110592]
"SynTPEnh"="C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe" [2007-08-11 01:30 512000]
"TPKMAPHELPER"="C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe" [2005-10-28 18:04 864256]
"TpShocks"="TpShocks.exe" [2005-11-07 11:14 106496 C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe]
"TPHOTKEY"="C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe" [2006-07-05 16:15 94208]
"TP4EX"="tp4ex.exe" [2005-10-17 01:11 65536 C:\WINDOWS\system32\TP4EX.exe]
"EZEJMNAP"="C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe" [2005-11-17 02:22 237568]
"SoundMAXPnP"="C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe" [2004-10-14 09:11 1388544]
"SoundMAX"="C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" [2004-08-06 07:27 860160]
"ATIPTA"="C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe" [2006-01-21 21:00 344064]
"dla"="C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe" [2005-03-07 01:05 122939]
"IBMPRC"="C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe" [2005-04-27 09:53 90112]
"PWRMGRTR"="C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL" [2005-12-07 01:12 151552]
"BLOG"="C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL" [2005-12-07 01:12 208896]
"ShStatEXE"="C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.exe" [2004-09-22 07:00 98304]
"McAfeeUpdaterUI"="C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" [2004-08-06 03:50 139320]
"Network Associates Error Reporting Service"="C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe" [ ]
"ISS_Certtool"="C:\Programmer\IBM\Security\certtool.exe" [2005-05-06 08:55 90112]
"IBM_PWMGR"="C:\Programmer\IBM\Password Manager\pwmgr.exe" [2005-05-06 08:58 208896]
"TPKBDLED"="C:\WINDOWS\system32\TpScrLk.exe" [2002-10-08 22:28 40960]
"ACTray"="C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe" [2006-04-17 12:09 409600]
"ACWLIcon"="C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe" [2006-04-17 11:59 98304]
"TVT Scheduler Proxy"="C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe" [ ]
"PSQLLauncher"="C:\Programmer\ThinkVantage Fingerprint Software\launcher.exe" [2006-04-25 18:03 31232]
"MSKDetectorExe"="C:\Programmer\McAfee\SpamKiller\MSKDetct.exe" [2005-08-12 15:16 1121792]
"SunJavaUpdateSched"="C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe" [2007-09-25 00:11 132496]
"sealmon"="C:\Programmer\SealedMedia\sealmon.exe" [2007-06-04 17:43 296080]
"QuickTime Task"="C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" [2008-01-10 15:27 385024]
"iTunesHelper"="C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe" [2008-01-15 03:22 267048]
"MMReminderService"="C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe" [2007-05-18 00:05 37392]
"googletalk"="C:\Programmer\Google\Google Talk\googletalk.exe" [2007-01-01 22:22 3739648]
"Ad-Watch"="C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\Ad-Watch2007.exe" [2008-01-24 09:22 2476408]

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"CTFMON.EXE"="C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE" [2004-08-27 16:00 15360]
"DWQueuedReporting"="C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" [ ]

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
"WUAppSetup"="C:\Programmer\Fælles filer\logishrd\WUApp32.exe" [ ]

C:\Documents and Settings\VAGCOM\Menuen Start\Programmer\Start\
RT-Opdatering.lnk - C:\NEtech\VAG-COM\VagCom.exe [2007-04-10 16:23:00 795400]
VAG-COM Tester.lnk - C:\NEtech\VAG-COM\VagCom.exe [2007-04-10 16:23:00 795400]

[hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\shellexecutehooks]
"{5AE067D3-9AFB-48E0-853A-EBB7F4A000DA}"= C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASSEH.DLL [2006-12-20 13:55 77824]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\!SASWinLogon]
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll 2007-04-19 13:41 294912 C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\ACNotify]
ACNotify.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\psfus]
psqlpwd.dll 2006-04-25 18:20 40448 C:\WINDOWS\system32\psqlpwd.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\tpfnf2]
notifyf2.dll 2005-07-05 22:45 28672 C:\WINDOWS\system32\notifyf2.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\tphotkey]
tphklock.dll 2006-02-01 15:09 24576 C:\WINDOWS\system32\tphklock.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Acrobat Assistant 7.0]
--------- 2006-01-12 19:52 483328 C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\iTunesHelper]
--a------ 2008-01-15 03:22 267048 C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\NeroFilterCheck]
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\QuickTime Task]
--a------ 2008-01-10 15:27 385024 C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\updateMgr]
--------- 2006-03-30 15:45 313472 C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AdobeUpdateManager.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\services]
"usnjsvc"=3 (0x3)
"ose"=3 (0x3)
"iPod Service"=3 (0x3)
"HP Status Server"=3 (0x3)
"HP Port Resolver"=3 (0x3)
"LVSrvLauncher"=2 (0x2)
"NBService"=3 (0x3)
"Pml Driver HPZ12"=2 (0x2)
"ServiceLayer"=3 (0x3)
"TVT Scheduler"=2 (0x2)

R0 Shockprf;Shockprf;C:\WINDOWS\system32\drivers\Shockprf.sys [2005-11-30 15:58]
R0 TPDiskPM;TPDiskPM;C:\WINDOWS\system32\drivers\TPDiskPM.sys [2006-04-27 15:45]
R1 ANC;ANC;C:\WINDOWS\system32\drivers\ANC.SYS [2005-11-08 08:27]
R1 IBMTPCHK;IBMTPCHK;C:\WINDOWS\system32\Drivers\IBMBLDID.sys [2006-01-12 23:33]
R1 ShockMgr;ShockMgr;C:\WINDOWS\system32\drivers\ShockMgr.sys [2005-06-20 12:18]
R1 TPPWRIF;TPPWRIF;C:\WINDOWS\system32\drivers\Tppwrif.sys [2005-12-07 01:12]
R2 ibmfilter;ibmfilter;C:\WINDOWS\system32\drivers\ibmfilter.sys [2005-04-27 10:27]
R2 IBMI2CPCD;IBMI2CPCD;C:\Programmer\SMBUS\ibmi2cpcd.sys [2006-03-10 19:40]
R2 smi2;smi2;C:\WINDOWS\system32\drivers\smi2.sys [2006-03-10 19:40]
R2 SmiHlp;SMI helper driver;C:\Programmer\ThinkVantage Fingerprint Software\smihlp.sys [2006-04-25 18:00]
R3 TcUsb;TC USB Kernel Driver;C:\WINDOWS\system32\Drivers\tcusb.sys [2006-04-25 18:13]
R3 TPInput;TPInput;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\TPInput.sys [2006-03-30 14:03]
R3 TPM;Winbond Trusted Platform Module;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\tpm.sys [2005-10-09 20:35]
S3 Cpmt;Cisco Media Termination;C:\WINDOWS\system32\Drivers\Cpmt.sys []
S3 FTD2XX;VAGUSB.SYS VAG-COM USB Driver;C:\WINDOWS\system32\Drivers\VAGUSB.sys [2005-12-15 15:27]
S3 RT-USB;Ross-Tech USB driver;C:\WINDOWS\system32\drivers\RT-USB.sys [2007-02-05 12:38]
S3 ss_bus;SAMSUNG Mobile USB Device 1.0 driver (WDM);C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\ss_bus.sys [2005-08-30 16:57]
S3 ss_mdfl;SAMSUNG Mobile USB Modem 1.0 Filter;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\ss_mdfl.sys [2005-08-30 16:58]
S3 ss_mdm;SAMSUNG Mobile USB Modem 1.0 Drivers;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\ss_mdm.sys [2005-08-30 16:59]
S3 TPM11;NSC Integrated Trusted Platform Module 1.1;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\nsctpm11.sys [2005-04-21 16:44]
S3 USBREC;Canon USB Video Record;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\USBREC.sys [2004-10-05 09:39]
S3 USBVCD;Canon USB Video;C:\WINDOWS\system32\drivers\USBVCD.sys [2004-10-05 09:39]
S3 VCIDRV;Canon USB Video Control;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\VCIDRV.sys [2004-10-05 09:39]
S4 viaagp;VIA AGP-busfilter;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\viaagp.sys [2004-08-03 23:07]

*Newly Created Service* - ENTDRV51
.
Contents of the 'Scheduled Tasks' folder
"2008-02-07 08:57:06 C:\WINDOWS\Tasks\AppleSoftwareUpdate.job"
- C:\Programmer\Apple Software Update\SoftwareUpdate.exe
"2007-09-10 19:32:02 C:\WINDOWS\Tasks\Backop_Laptop.job"
- C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exeubackup
"2008-02-10 15:43:35 C:\WINDOWS\Tasks\User_Feed_Synchronization-{BB9CEA34-3B3D-4732-8A6B-F037385AD90B}.job"
- C:\WINDOWS\system32\msfeedssync.exe
.
**************************************************************************

catchme 0.3.1344 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2008-02-10 19:23:31
Windows 5.1.2600 Service Pack 2 NTFS

scanning hidden processes ...

scanning hidden autostart entries ...

scanning hidden files ...

scan completed successfully
hidden files: 0

**************************************************************************
.
--------------------- DLLs Loaded Under Running Processes ---------------------

PROCESS: C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
-> C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvcStub.dll
-> C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcLocSettings.dll
-> C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACHelper.dll
-> C:\WINDOWS\system32\tphklock.dll

PROCESS: C:\WINDOWS\Explorer.EXE [6.00.2900.3156]
-> C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\DK\PWRMGRRT.DLL
-> C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRIF.DLL
.
------------------------ Other Running Processes ------------------------
.
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
C:\Programmer\IBM\Security\uvmserv.exe
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\PROGRA~1\NETWOR~1\COMMON~1\naPrdMgr.exe
C:\Programmer\IBM\Security\TssCore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNetwk.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\SvcGuiHlpr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
.
**************************************************************************
.
Completion time: 2008-02-10 19:26:31 - machine was rebooted
ComboFix-quarantined-files.txt  2008-02-10 18:26:27
.
2008-02-08 07:02:12    --- E O F ---

********************************* ROOTCHK-(28-12-07)-LOG, by ejvindh

NOTICE!! Rootchk is not being updated anymore, and is thus gradually getting outdated.
Last update was made 28-12-07

The rootkits that are detected by this tool were not found.

********************************* ROOTCHK-LOG-end

catchme 0.3.1333 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2008-02-10 19:12:41
Windows 5.1.2600 Service Pack 2
scanning hidden processes ...

scanning hidden services & system hive ...

scanning hidden registry entries ...
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Prefetcher]
"TracesProcessed"=dword:00000285

scanning hidden files ...

hidden processes: 0
hidden services: 0
hidden files: 0

(Du skal lige give os tillidelse til disse -> )
http://www.049.dk/eksperten/hijackthis.log
http://www.049.dk/eksperten/SUPERAntiSpyware%20Scan%20Log%20-%2002-10-2008%20-%2018-57-28.log
Avatar billede biacon Nybegynder
11. februar 2008 - 08:20 #14
Det skulle være i orden nu, jeg har ændret .log til .txt - de ligger her sammen med de andre: www.049.dk/eksperten
Avatar billede biacon Nybegynder
14. februar 2008 - 18:13 #15
Hej igen, alt kører perfekt efter jeg har fulgt proceduren for at fjerne utøjet - Venligst svar så du kan få dine point !
14. februar 2008 - 19:16 #16
SUPERAntiSpyware Scan Log
http://www.superantispyware.com

Generated 02/10/2008 at 06:57 PM

Application Version : 3.7.1018

Core Rules Database Version : 3399
Trace Rules Database Version: 1391

Scan type      : Complete Scan
Total Scan Time : 01:40:47

Memory items scanned      : 195
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 9609
Registry threats detected : 5
File items scanned        : 60450
File threats detected    : 2

Unclassified.Unknown Origin
    HKLM\Software\Classes\CLSID\{65A63651-8AFB-4A2B-AC75-CB4C68B0DDB0}
    HKCR\CLSID\{65A63651-8AFB-4A2B-AC75-CB4C68B0DDB0}
    HKCR\CLSID\{65A63651-8AFB-4A2B-AC75-CB4C68B0DDB0}\InprocServer32
    HKCR\CLSID\{65A63651-8AFB-4A2B-AC75-CB4C68B0DDB0}\InprocServer32#ThreadingModel
    C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYSTEM\MSHEXTHK.DLL

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\Jes\Cookies\jes@tribalfusion[1].txt

--------------------------------

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
C:\Programmer\IBM\Security\uvmserv.exe
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\SvcGuiHlpr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe
C:\Programmer\IBM\Security\certtool.exe
C:\Programmer\IBM\Password Manager\pwmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\TpScrLk.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\SealedMedia\sealmon.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\Ad-Watch2007.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Documents and Settings\Jes\Skrivebord\Fjern utøj - programmappe\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: CmjBrowserHelperObject Object - {07A11D74-9D25-4fea-A833-8B0D76A5577A} - C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\Mm7InternetExplorer.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IBMPRC] C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BLOG] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL,StartBattLog
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [Network Associates Error Reporting Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISS_Certtool] C:\Programmer\IBM\Security\certtool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IBM_PWMGR] C:\Programmer\IBM\Password Manager\pwmgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKBDLED] C:\WINDOWS\system32\TpScrLk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACTray] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACWLIcon] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TVT Scheduler Proxy] C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSQLLauncher] "C:\Programmer\ThinkVantage Fingerprint Software\launcher.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [MSKDetectorExe] C:\Programmer\McAfee\SpamKiller\MSKDetct.exe /uninstall
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [sealmon] C:\Programmer\SealedMedia\sealmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MMReminderService] C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [googletalk] C:\Programmer\Google\Google Talk\googletalk.exe /autostart
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\Ad-Watch2007.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [TPKMAPMN] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [pdfSaver3] "C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Run WinHTTrack - {36ECAF82-3300-8F84-092E-AFF36D6C7040} - C:\Programmer\WinHTTrack\WinHTTrackIEBar.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Launch WinHTTrack - {36ECAF82-3300-8F84-092E-AFF36D6C7040} - C:\Programmer\WinHTTrack\WinHTTrackIEBar.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Send to Mindjet MindManager - {941E1A34-C6AF-4baa-A973-224F9C3E04BF} - C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\Mm7InternetExplorer.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Opdatér ThinkPad-programmer - {D1A4DEBD-C2EE-449f-B9FB-E8409F9A0BC5} - C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\\PkgMgr.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://10.0.1.250:1974/activex/RACtrl.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: ACNotify - ACNotify.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: psfus - C:\WINDOWS\SYSTEM32\psqlpwd.dll
O20 - Winlogon Notify: tpfnf2 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\notifyf2.dll
O20 - Winlogon Notify: tphotkey - C:\WINDOWS\SYSTEM32\tphklock.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: Ac Profile Manager Service (AcPrfMgrSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
O23 - Service: Access Connections Main Service (AcSvc) - Lenovo - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: IBM Rapid Restore Ultra Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
O23 - Service: IBM User Verification Manager - IBM - C:\Programmer\IBM\Security\uvmserv.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Lenovo - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: System Update (SUService) -  - c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
O23 - Service: ThinkPad HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - Lenovo. - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
14. februar 2008 - 19:24 #17
BINGO...

Efterfølgende oprydning:

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
14. februar 2008 - 19:26 #18
Der er ikke mere 'snavs' ifølge din Log...

Du er velkommen en anden gang...

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414

Safe Surfing...
Avatar billede biacon Nybegynder
14. februar 2008 - 19:30 #19
Jeg takker mange gange for hjælpen og går igang med det sidste