Avatar billede tiger_dk Mester
09. februar 2008 - 18:50 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Vimpel på flagstang laver knuder, findes der en kur mod det ?

Hej !

Vi har fået sat en flagstang op, også har vi fået sån en vimpel hejst op der i, men vi har fået det problem med at vimpelen laver knuder ! I kender sikkert det problem alt for godt. Er der nogen der har et råd om hvordan man undgår det, at den laver knuder ! Vi har prøvet med noget lak, hvor vi har smurt de første 20-30 cm ind ind, men der bliver ved med at kommer knuder !

Er der nogen der har nogle råd, høre gerne ?

Mvh
tiger_dk
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:12 #1
sæt en metal pind ind i øverste syning af flaget.
El. en isoleret stålwire.
Blot et bud.!
Avatar billede tiger_dk Mester
09. februar 2008 - 19:15 #2
ville det ikke være lidt farligt, hvis sån en rev sig løs !
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:17 #3
den falder ikke ud, hvis den er syet ordentligt fast.
Men en wire er sikkert bedre, også ser det mere naturligt ud.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2008 - 19:56 #4
Går ud fra det er i spidsen af vimplen der dannes knuder, hvis det er tilfældet, er der 2 måder at løse problemet på

1) de yderste stykke ca. 15 cm dyppes/eller males med klar lak (gulv/skibs/eller anden stabil lak og lad det tørre så spidsen bliver stiv
2) Zig/Zag med en symaskine med samme tråd som vimpelstoffet's farve så meget at spidsen bliver en fast del af vimplen (så fast som muligt)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. februar 2008 - 22:01 #5
Vores vimpel laver aldrig knuder, jeg har ventet længe på at den skulle gøre det.
Da vi bor på en lille landsby/stations hotel bruger vi tit vores flag, men har aldrig set en knude på det og andre kan have et inderligt bøvl med det problem.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 22:14 #6
godt for dig, men det hjælper ikke tiger_dk særlig meget..O)
09. februar 2008 - 22:17 #7
... spøjse spm. der nogle gange er her på E. *GH*
Men jeg/vi har faktisk samme problem med vores flag/vimpel...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. februar 2008 - 22:25 #8
Man kan købe et lille plast beslag, hvor spidsen vikles ind i det er gennemsigtigt og kan ikke ses ret meget, jeg har set det hos Pandurohobby og hos Jysk.
Avatar billede tiger_dk Mester
09. februar 2008 - 23:39 #9
hvad hedder det ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. februar 2008 - 01:22 #10
Jeg ved ikke hvad den hedder, havde jeg vist det så var bla bla
Men det ligner sådan et firkantet stykke plast med 2 aflange huller i, hvor spidsen af vimplen stikkes igennem zigzag således at man ikke kan se den og alligevel ligner en alm. vimpel, men selvfølgelig tung så den ikke kan slå knuder på sig selv.
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 02:47 #11
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. februar 2008 - 16:35 #13
Enya->Det er den jeg har set.
Avatar billede tiger_dk Mester
10. februar 2008 - 23:31 #14
smid nogle svar, jeg siger tak ! Det her har ikke kun hjulpet mig, der er også andre der har får hjælp til løsningen af problemet med vimpel i flagstangen, der laver knuder !
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 23:36 #15
Nej ellers tak... Ingen hjælp = ingen points.. Håber du finder ud af noget alligevel..? mvh. enya
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 23:37 #16
Øøhh - misforstod jeg dig helt..? HAR du fundet ud af noget..?
Avatar billede the-eagle Nybegynder
11. februar 2008 - 01:13 #17
Svar
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 09:19 #18
:)
Avatar billede tiger_dk Mester
11. februar 2008 - 09:28 #19
flere der vil have point !
Avatar billede enya Nybegynder
11. februar 2008 - 12:15 #20
Okay så :) Og tak..!
Avatar billede tiger_dk Mester
12. februar 2008 - 10:47 #21
Flere ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. februar 2008 - 11:24 #22
Nej tak
Avatar billede tiger_dk Mester
12. februar 2008 - 11:55 #23
hvad med -bartfreak, vil du være med i pointhøsten ?
Avatar billede tiger_dk Mester
13. februar 2008 - 19:17 #24
åbenbart ikke !
Avatar billede Mikemorgan Nybegynder
14. februar 2014 - 08:00 #25
Jeg tror, ​​Bart er rigtigt, bør du prøve det én gang. At vide mere om vimpel besøg flag.nu.