Avatar billede nickoe Nybegynder
08. februar 2008 - 19:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird - Eksportere kontoindstillinger

Hej

Jeg bruger Thunderbird som E-mail program, og det er jeg glad for, men jeg kan ikke inde noget svar på hvordan jeg eksporterer disse kontoindstillinger, som jeg så kan lægge ind efter evt. formatering af computer... Det er winXP jeg vil have kontooplysningerne fra.

Nickoe
Avatar billede prodic Mester
08. februar 2008 - 19:29 #1
Hidtil har jeg med held anvendt dette værktøj og ikke oplevet nogle problemer.
Sørger for backup af mails, konti, regler og lign.
http://mozbackup.jasnapaka.com/
Avatar billede nickoe Nybegynder
08. februar 2008 - 20:21 #2
Ja, bare en skam det ikke er kompatibelt med Linux, som jeg vil have dem over på. (Glemte lige at nævne det...) :-(
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
24. februar 2008 - 16:47 #3
på din winxp maskine skal du gå til mappen: c:\documents and settings\[dit brugernavn]\application data\thunderbird\profiles

der skal du kopiere mappen og dens indhold over på et usb flash drev eller andet medie.

på linux skal du så kopiere den mappe ind i /home/[dit brugernavn]/.thunderbird

nu vil både mails og kontoindstillinger være overført til linux :)
Avatar billede nickoe Nybegynder
27. februar 2008 - 11:50 #4
Ja, mange tak psycosoft-funware og prodic, simpelt! :)
Avatar billede nickoe Nybegynder
27. februar 2008 - 11:52 #5
lol, kom til at give mig selv point... hvis psycosoft-funware vil have dem, så må du lige sige til, så må jeg oprette en ny.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
27. februar 2008 - 21:14 #6
never mind, så længe det virker, det er det vigtigste for mig :)
Avatar billede nickoe Nybegynder
27. februar 2008 - 22:12 #7
Okay, ville bare ikke lige spamme, hvis du alligevel var ligeglad, som du er... :)