Avatar billede telum Nybegynder
07. februar 2008 - 18:17 Der er 3 kommentarer

Støj i hovedetelefoner

Der er en konstant støj i mine hovedtelefoner når min harddisk arbejder.

Jeg har et Asus A8N-E bundkort og bruger dets onboard lydkort.

Det hjælper ikke at mute alt i lyd-egenskaber.

Hovedtelefonerne er nogle fintfølene sennheiser.

Findes der et program der kan sætte et filter op til at fjerne lavfrekvent støj? Er der andre gode ideer til en løsning?
Avatar billede madshammer Nybegynder
07. februar 2008 - 18:33 #1
Jeg har endnu ikke fundet en metode at fjerne støjen på... jeg kan også høre når jeg bevæger min mus.

Men jeg lytter lige med. :)

mvh.
madshammer
Avatar billede telum Nybegynder
07. februar 2008 - 18:44 #2
Ja det har jeg også prøvet i perioder. Min tanke er, at der må være noget software hvor man kan sætte et filter på alt hvad der kommer fra lydkortet - har ikke kunnet google mig frem til noget desværre.

Skal nok skrive hvis jeg selv finder en løsning andet steds.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. februar 2008 - 19:13 #3
Det lyder grangiveligt som noget en jordforbindelse kunne rette. De færreste har lige et jordstik ved computeren i hjemmet, men prøv med en ledning fra en af kabinettets udvendige skruer og til en radiator. Det er ofte bedre end ingenting.

Pas på! Det kan give stød at røre ved kabinet og radiatoren samtidig. Nok til at man bliver forskrækket.