Avatar billede sporado Nybegynder
07. februar 2008 - 16:22 Der er 14 kommentarer

Flash til avi

Jeg skal have exporteret en Flash animation med lyd til .avi-formatet. Animationen varer små 3 minutter og er lavet i Flash MX.

Problemet er, at billede og lyd følges meget godt ad i Flash, men når jeg exporterer til .avi "kører" animationen hurtigere end lyden, så tingene er en del mindre synkroniserede. Lydsiden er een lang fil, nærmere bestemt et stykke musik.

Har eksperimenteret med forskellige exportindstillinger i Flash, men uden godt resultat. Nogen forslag ?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 16:25 #1
er det noget tophemmeligt ? ellers så smid lige et link til fla filen..

/JJ
Avatar billede maqhem Nybegynder
07. februar 2008 - 16:29 #2
Avatar billede maqhem Nybegynder
07. februar 2008 - 16:36 #3
"Unfortunately, swf>>avi does not convert audio in the current version. Sorry for that... As a lot of users ask us to add this feature, we are working on it. It will be available as soon as possible. Keep in touch !"

Jeg har aldrig prøvet programmet, så jeg ved ikke, om de har rettet det.
Avatar billede sporado Nybegynder
07. februar 2008 - 19:33 #4
@jokkejensen

det er ikke .fla men .swf
http://www.sporado.dk/hipi_langhaar/thee_final_hipi.swf
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. februar 2008 - 23:18 #5
Avatar billede trav4u2 Novice
08. februar 2008 - 09:27 #6
Dit bedste bud er at tage et Screen Capture.
Jeg kender ikke Hypercam, som akyhne nævner, men kan anbefale Camtasia, som jeg véd er så flinke at de ikke lægger et vandmærke ind i filer fra prøveversioner :-)
http://www.techsmith.com/
Avatar billede sporado Nybegynder
08. februar 2008 - 11:18 #7
@maghem - de har ikke rette det...
@akyhne - Hypercam får ikke lyden med ?!

...prøver Camtasia senere...
Avatar billede sporado Nybegynder
10. februar 2008 - 21:24 #8
@trav4u2
Camtasia kræver åbenbart windåse xp, så det kan jeg ikke bruge...

Jeg fiskede egentlig også mest efter, om det var muligt at indstille Flash, så det exporterede uden problemer.
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. februar 2008 - 22:05 #9
Camtasia har jeg, og jeg har Windåse Pasta, så det kan du altså godt.
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. februar 2008 - 22:13 #10
Citat fra http://www.techsmith.com/camtasia/systemreq.asp :

Minimum Requirements:
Microsoft Windows XP or Windows Vista
Microsoft DirectX 9 or later version
(...)
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. februar 2008 - 22:13 #11
... Med mindre din computer selvfølgelig er fra før XP's tid...
Avatar billede sporado Nybegynder
11. februar 2008 - 09:08 #12
"... Med mindre din computer selvfølgelig er fra før XP's tid..."

Kører m/Win2000...
Avatar billede trav4u2 Novice
11. februar 2008 - 13:11 #13
Med Windows 2000... så prøv Camtasia version 3,12 ;-)
http://www.techsmith.com/download/oldversions.asp
Avatar billede trav4u2 Novice
11. februar 2008 - 13:16 #14
Du kan faktisk også bruge version 4.02 - Det var først i 5’eren de fjernede support for Windows 2000.
http://www.techsmith.com/camtasia/history.asp