Avatar billede sykofanten Nybegynder
07. februar 2008 - 11:44 Der er 13 kommentarer

Import xls fil til db i Visual Studio 2008

Hej

Jeg har prøvet at google mig frem til hvordan, men jeg blev ikke meget klogere. Jeg kan godt oprette en db inde i VS2008, men jeg aner simpelthen ikke hvordan man får data fra en xls fil flyttet over i den db. Det skulle gerne gøres så simpelt som muligt, og det er ikke meningen der skal skrives en masse kode, for at løse problemet.

Ligesom i SQL server 2000 og 2005, hvor der er en import/export wizard, må der da være noget tilsvarende i vs2008 som jeg ikke helt er klar over.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 11:47 #1
det er nok bedre (læs lettere) at benytte dit xls til at transformerer data'en om til sql, og bare injecte det i sql management studio !

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 11:49 #2
hvis du smider udpluk af testdata xml skal jeg nok lave den xls fil,  hvis det ikke er en kæmpe opgave,.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 11:54 #3
sorry, jeg læste xsl :)

Fra excel til mssql right ?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 11:55 #4
så skal du i excel exporterer til csv
Avatar billede sykofanten Nybegynder
07. februar 2008 - 12:06 #5
Jeg har kun openoffice på computeren :)

Desuden ved jeg det er muligt at importere en xls fil til en db, direkte, i sql server 2000, men da jeg kun har visual studio 2008 på computeren nu, der indeholder sql server express 2005, så har jeg brug for en med forstand på det :)
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2008 - 12:17 #6
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2008 - 12:19 #7
Avatar billede terry Ekspert
11. februar 2008 - 16:13 #8
can you use these links sykofanten?
Avatar billede jokkejensen Novice
11. februar 2008 - 16:21 #9
Terry, he wants a "no-code" solution - there is code in both the links.

And i dont think that any import wizard (without any 3-part software) can handle excel to mssql.

/JJ
Avatar billede terry Ekspert
11. februar 2008 - 17:08 #10
"og det er ikke meningen der skal skrives en masse kode, for at løse problemet."

Not sure if that mean NO code or just a bit.
Avatar billede terry Ekspert
12. februar 2008 - 08:15 #11
DTS in SQL Server 2000 can alos import excel
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 09:17 #12
you are right, its says: "not a lot code"..

He want to import it throgh visualstudio 2008.

/J
Avatar billede sykofanten Nybegynder
13. februar 2008 - 15:17 #13
korrekt :) Lader lige "tråden" være oppe et par dage endnu, for det kunne jo tænkes at der er en der ved om det er muligt :) Ellers tak for hjælpen.