Avatar billede cfj Nybegynder
15. juni 2001 - 14:18 Der er 3 kommentarer

Distubutionsgrupper i Outlook

Kan det passe, at man i Outlook løber ind i problemer med at sende til en distubutionsliste med over 99 personer? Det er der ikke noget at gøre ved? Er det bare Outlook, der er såddan?

Jeg kan sende til en gruppe på 99 personer men ikke til en gruppe på 100 personer :o/

Måske en andordning mod masse-sending af mail (spam)?
Avatar billede misbruger Nybegynder
15. juni 2001 - 14:20 #1
det har nok noget med open-relay indstillingerne på din mailserver
Avatar billede cfj Nybegynder
15. juni 2001 - 14:24 #2
ok.. det er altså ikke selve outlook?
Avatar billede cyb Nybegynder
20. juni 2001 - 09:46 #3
Jeg vil ummildbart gætte på at det er din mailserver der er problemet. Får du en fejl om at der er formange recipients når du prøver at sende mailen.
Der er begrænsninger i nogle mailservere.
Du kan se i headeren hvorlangt din mail er nået og hvilken mailserver det er der brokker sig. Jeg vil gætte på at det er den mailserver du sender mailen igennem (dvs. din SMTP server).
Der er en befrænsning på max. 100 modtagere til en mail i RFC 821 (http://www.cis.ohio-state.edu/cgi-bin/rfc/rfc0821.html). Hvor det dog er tilrådet at mailservere tillader mere den det. Derfor kan du ikke regne sikkert med at en mailserver vil modtage flere end det.