Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2008 - 08:56 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Tekst til foto på DVD

jeg vil lave en DVD med foto fra rejsen, hvor jeg mellem billederne vil indsætte tekst. Når jeg henter en ramme fra f.eks. Microsoft Office Online, er der ikke mange muligheder for tekstbearbejdning i Paint, er der nogen der har et godt forslag?
Avatar billede tiger_dk Mester
07. februar 2008 - 09:05 #1
Hvis du skal have et godt program til slideshow, så er MemoriesOnTV et rigtig godt alternativt, jeg har selv licens på det. Jeg har lavet rigtig mange slideshows og de er rigtig flotte, jeg har overhovedet ikke set alle mulighederne i det endnu, jeg har hverfalde ikke fortrudt, at jeg har erhvervet en licens på det. Du kan finde det her www.codejam.com
Avatar billede tiger_dk Mester
07. februar 2008 - 09:12 #2
Det er lige kommet i en version 4 !
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2008 - 09:44 #3
Tak for forslaget, men hvis jeg skal investerer i noget, kunne jeg godt tænke mig det på dansk.
Avatar billede trav4u2 Novice
07. februar 2008 - 10:14 #4
Er det noget i denne stil du er på udkig efter?
http://download.videohelp.com/tin2tin/index.html
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2008 - 10:24 #5
Jeg tror jeg har formuleret mig forkert, jeg har flere programmer der kan fremstille slideshows. Jeg mangler blot hjælp til hvordan jeg nemt kan lave en "tekstbobbel" mellem billederne?
Avatar billede trav4u2 Novice
07. februar 2008 - 10:34 #6
OK, så er jer (vist nok) med :-)

Prøv et (Gratis) program som Paint.net
http://www.getpaint.net/download.html
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2008 - 12:45 #7
Tak men jeg er vist rigtig dårlig til at beskrive mine problemer. Jeg prøver lige igen. Jeg har en fil i stifinder, med billeder. Mellem billedne ønsker jeg at indsætte noget tekst, som f.eks. står i en ramme. Når det er gjort skal de blot brændes ned på en DVD.
Avatar billede tiger_dk Mester
07. februar 2008 - 12:46 #8
Hvad er det for nogle andre slideshowsprogrammer du har (der er selvfølig powerpoint), men ellers ?
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2008 - 12:51 #9
f.eks. Windows DVD maker!
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2008 - 13:55 #10
- men, men det er langt inden jeg er kommet til programmet, at jeg har brug for hjælp. Jeg kan godt gå ind på et eksempel fra Microsoft, men der er ikke mange "tekst-muligheder", så kan jeg tage et foto af en blank side og bruge den til at skrive på, men det er rimelig kedeligt.
Avatar billede trav4u2 Novice
07. februar 2008 - 14:03 #11
Lad mig se om jeg forstår dig ret:

Du skriver at du har én fil. I den fil er der billeder = Du har en video-fil med billeder i?

Hvis det er korrekt forstået; så er det et video redigeringsprogram du skal have fat i.

Hvad er filens ”filtype” (avi, mpeg, wmv el.)?
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2008 - 14:17 #12
Nej jeg har blot en mappe med billederne!
Avatar billede trav4u2 Novice
07. februar 2008 - 14:26 #13
OK. Kan du så ikke
- lave eller importere en ramme i Paint.net
- Skrive teksten med tekstværktøjet
- Gemme billedet som tekst_01.jpg
- Lave de følgende tekst-billeder på samme vis
- Importere billeder og tekst-billeder i et program a la Photostory (http://www.microsoft.com/danmark/uddannelse/photostory1.mspx)
- Brænde projektet til en DVD

Ku' det være en plan? :-)
Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2008 - 15:00 #14
Det lyder som en god plan, men da jeg downloadede getpaint.net, fik jeg noget der hedder LogmeIn, og hvor p..... skal jeg importere en ramme fra?
Avatar billede trav4u2 Novice
07. februar 2008 - 16:20 #15
Jeg er ikke med på det du skriver om ”LogmeIn”? Er det et program du har hentet / Installeret, en boks der popper op eller hva' :-)

Du kan finde masser af rammer vis Google
http://www.google.com/search?imgsz=huge&hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=frames+clipart&spell=1

Her har du de første 1.151 :-)
http://www.fotosearch.com/clip-art/frames.html
Avatar billede trav4u2 Novice
07. februar 2008 - 16:25 #16
Hov! Jeg kan se at de vil hare $$$ i mit seneste link, men der er masser af griatis via Google
Avatar billede trav4u2 Novice
07. februar 2008 - 16:26 #17
Hare = have - Ingen dyr kom til skade under skriveriet ;-)
Avatar billede hkprofil Forsker
08. februar 2008 - 07:53 #18
Tak det er nogle fine rammer, men dem har jeg også i Microsoft, men tilbage til mit spørgsmål, hvordan får jeg den udfyldt til mit diasshow?
Avatar billede hkprofil Forsker
08. februar 2008 - 09:00 #19
Stor TAK til jer der har forsøgt at hjælpe mig, jeg har dog nu fundet ud af, at jeg kan bruge en tom Power Point præsentation til formålet og gemme den som JPG, så virker den med mine fotos i et diasshow.
Avatar billede tiger_dk Mester
09. februar 2008 - 11:15 #20
svar
Avatar billede trav4u2 Novice
09. februar 2008 - 11:44 #21
hkprofil > Du fandt jo selv frem til løsningen; så du tager bare dine points selv ;-)