Avatar billede brownghost Nybegynder
07. februar 2008 - 01:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Microsoft SQL Server 2005 kun lytte på 1 IP.

jeg har en ms sql 2005 server på en maskine der har 2 iper
vil gerne have den kun lytter til en ip.
Så sætter TCIP inde under server config to: ALL = NO

Tager så denIP den ikke skal lytte på og sætter Enabelt = NO
Active = NO den resetter den bare.

men Enabelt = No er sat, restarter service, men kan forsat tilgå siden via den ip der ikke er Enabel Grrr

hvad mangler jeg ??
Grunden er den ip weben ligger på, er den de attacker når de prøver at hacke SQL, den anden IP kender de ikke og kan de ikke finde, så vil meget heller køre SQL kuin på den ip de ikke keder, så stopper de atacks jeg døjer med..

Hjælp please
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2008 - 15:52 #1
I SQL Server properties/ General tab/ Network Configuration kan du skifte til en anden port og der er ogaså en option til at "hide" din server, klik på hjælp når du er dialogboksen.

Jeg forstå dit spørgsmål og hvis jeg finder noget vedr. dette, får du en tilbagemelding.
Avatar billede brownghost Nybegynder
13. februar 2008 - 23:08 #2
yeahh, men den ikke hides..
skal kunne tilgå den ude fra.
men den skal bare køre på kun den ene ip, ikke dem begge og det virker bare ikke :(

tak
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 08:24 #3
Hvorfor kan du ikke bare styre det ude på routeren?
Avatar billede brownghost Nybegynder
14. februar 2008 - 21:37 #4
Dur ikke...

Det skal virke, den skal kun køre på 1 ip, når man kan gøre det,

Jeg vil kun høre fra nogle der ved noget om det, der har fået det til at virke før.
Gode ideer, råd har vi prøvet i 1 måned nu..

Japp, takker for dit forsøg..
Avatar billede brownghost Nybegynder
03. april 2008 - 16:39 #5
Fik det til at virke, efter jeg fik talt med nogle eksperter :)

men beskytter mig ikke alligevel :(
kan se de forsat prøver at hacke SA kontoen, selv om den er disabelt..

Lukker