Avatar billede _on_ Nybegynder
06. februar 2008 - 21:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MSCOMM.PortOpen = True

Hej

Jeg er ved at lave et lille program der skal kommunikere med en styreboks til en målemaskine. Kommunikationen foregår via seriel port, og det går for så vidt glimrende. Nu er jeg blevet opmærksom på, at det kan være at den givne comport ikke er tilgængelig på et givent tidspunkt, så programmet hænger på linjen:
MSCOMM.PortOpen = True

Efterfølgende linjer udføres ikke hvis comporten ikke er tilgængelig.

Er det muligt at lave en timeout på denne PortOpen = True, eller noget andet.

Mvh
ON
Avatar billede kabbak Professor
06. februar 2008 - 22:57 #1
do until MSCOMM.PortOpen = False
MSCOMM.PortOpen = False
loop
MSCOMM.PortOpen = True

resten af koden

Prøv at teste
den kører i ring til porten er lukket, og åbner så derefter.

NB. Ikke testet
Avatar billede _on_ Nybegynder
07. februar 2008 - 10:17 #2
Jeg fik nok ikke forklaret mig helt. Det jeg mente var, hvis porten slet ikke er tilgængelig. Jeg skriver programmet hjemme på min egen PC, og jeg har ikke nogle comporte på min maskine (alle er disabled i BIOS). Min tanke var jo så, at når programmet er færdigskrevet, og det skal være muligt at angive en comport i en opsætning, og porten ikke er tilgængelig, skal jeg jo ha' mulighed for at fange det og lave en dialog på skærmen om at den valgte port ikke er tilgængelig.

Mvh
ON
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2008 - 15:01 #3
Prøv at bruge TAPI i stedet for MSCOMM
se exempel: http://groups.google.dk/group/comp.lang.basic.visual.misc/browse_thread/thread/d768d2d45e496b10/3d6044676c3ab52b?hl=da&lnk=st&q=vb+TAPI+detect+modem#3d6044676c3ab52b

Hvorfor din kode stopper lige der, ved jeg ikke, men jeg mener at der skulle være en 60 sek timeout, men der er jo også for længe. Yderliger kan du checke om der findes en installeret COM driver og så afinstallere den.

Jan
Avatar billede _on_ Nybegynder
21. februar 2008 - 07:30 #4
Jape44:

Jeg har ikke haft mulighed for checke dit forslag. Projektet er gået lidt i stå fordi jeg kan ikke komme videre hjemme fra og jeg mangler en basic på mit arbejde.

Mvh
ON
Avatar billede hiks Nybegynder
05. marts 2008 - 21:19 #5
hej

måske et gl. tip kan hjælpe dig videre:

http://www.devx.com/vb2themax/Tip/18343

/hiks