Avatar billede mestersimon Nybegynder
06. februar 2008 - 15:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Script til at detecte besøg uden for index fil

Kære eksperter.

Google har indekseret mine 3 sider, index.html, top.html og bund.html.

Bund.html og top.html er intet værd for sig selv, derfor er det et problem at folk kan komme ind på bund.html uden at se top.html.

Findes der et script man kan smide i henholdsvis top.html og bund.html, der kan detecte om man kun ser bund.html eller index.html.
Hvis man kun ser bund.html skal man directes videre til index.html - så siden bliver brugbar.

PFT
Avatar billede -psycho- Nybegynder
06. februar 2008 - 16:27 #1
måske noget ala.

var url = parent.location.href.split('/');
var filename = url[url.length - 1];

if(filename != 'index.hmtl')
  location.href = 'index.html';
Avatar billede w13 Novice
06. februar 2008 - 18:47 #2
Men da Google ikke kan forstå JavaScript, vil det se siden præcis som før.

Bl.a. derfor er de fleste holdt op med at bruge frames.
Avatar billede mestersimon Nybegynder
06. februar 2008 - 18:53 #3
p: kigger lige på det her senere, tak.

w13: præcis, men derfor vil det være en stor fordel for mig at folk ikke ser en meningsløs side, netop ved hjælp af dette javascript.

...og til det med at folk er holdt op med at bruge frames, du er spot on. Gid jeg kunne finde en løsning på mit problem som beskrevet her: http://www.eksperten.dk/spm/818221

Hvis i har inputs må i meget gerne bidrage.
Avatar billede w13 Novice
06. februar 2008 - 18:57 #4
Det folk normalt gør i dag, er at bygge det op med includes (ligesom du gør med top og main). Siden indlæses så godt nok, hver gang man klikker på et link, men folks Internet-forbindelser er jo også væsentligt forbedret i dag, end de var i 1995, da frames var "in".

Ajax kan være smart nok, men man bør bestemt ikke indlæse alle sine sider vha. af det. Det egner sig bedst til f.eks. at gå ind i en database og tjekke, om et brugernavn er optaget, hente beskeder fra en chat, o.lign.
Google kan jo heller ikke indeksere sider, der hentes med Ajax, eftersom Ajax er lavet med JavaScript, som Google ikke kan køre.
Avatar billede mestersimon Nybegynder
06. februar 2008 - 19:01 #5
Offtopic
AJAX er som sagt smart, desværre tillader det ikke at indlæse sider fra eksterne domains som jeg har brug for. Prøv at se http://enjoytorrent.2mt.dk - så kan du se hvilken størrelse jeg har med at gøre, og du har måske et forslag til hvordan man kan slå de frames ned ? Alle kommentarer er behjælpelige.
Avatar billede w13 Novice
06. februar 2008 - 20:19 #6
Er det ikke bare at inkludere topmenuen på hver side?
Avatar billede mestersimon Nybegynder
06. februar 2008 - 20:31 #7
w13: Jo kan jeg sagtens gøre på mine egne sider.
Men formålet med siden er at søge igennem andre søgemaskiner, f.eks. google, der ligger eksternt.

Der skal jeg have hentet deres side ind.

I den ideelle verden kunne jeg bruge følgende setup

<table width="100%" border="0">
  <tr>
      <td><!--#include file="top.asp"--></td>
      </tr>
  <tr>
      <td><!--#include file="main.asp"--></td>
      </tr>
</table>

Så kunne mine inputs fra top.asp lave en target/linke direkte ned i den table cell hvor main.asp ligger.

men, det kan vidste ikke lade sig gøre.

Kan du følge mig ? Eller har jeg misforstået noget
Avatar billede w13 Novice
06. februar 2008 - 20:52 #8
Nej, du har ret. Du bør bruge noget framenoget. Men synes nu, at et IFrame ville være langt bedre til det formål.
Avatar billede mestersimon Nybegynder
09. februar 2008 - 16:34 #9
psycho: har prøvet dit script men det fucker min side ret meget op. dvs. bund bar og top bar bliver loadet hele siden igennem, indtil de mødes på midten. det vil sige 5 bund bar og 5 top bar :)

Gider du prøve at kigge på scriptet?
Avatar billede mestersimon Nybegynder
09. februar 2008 - 16:35 #10
beklager btw jeg ikke har svaret før
Avatar billede w13 Novice
09. februar 2008 - 16:41 #11
På hvilken side har du indsat koden?
Avatar billede w13 Novice
09. februar 2008 - 16:42 #12
Den bør i øvrigt være:

var url=parent.location.href.split("/");
if(url[url.length - 1]!="index.html")parent.location.href="index.html";
Avatar billede mestersimon Nybegynder
09. februar 2008 - 17:59 #13
w13: Bingo - Fantastisk ! Ser ud til at virke perfekt !

Smid lige et svar
Avatar billede w13 Novice
09. februar 2008 - 19:09 #14
Okajdoke
Avatar billede w13 Novice
09. februar 2008 - 19:17 #15
Takker!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2008 - 19:17 #16
Egentligt burde det være "top" i stedet for "parent".. så det er hele vinduet der skifter..

Det er ikke noget problem, hvis "parent" er lig "top" (hvilket det er i dette tilfælde).. ellers skal man bruge "top"..
Avatar billede mestersimon Nybegynder
10. februar 2008 - 13:18 #17
w13: det mig der takker

thesurfer: tak for info