Avatar billede machawk Nybegynder
06. februar 2008 - 14:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget strøm til en GeForce 8800GT?

Hey

jeg har en conmputer hvor jeg vil til og udskifte grafikkortet med en GeForce 8800GT...
problemet er bare at jeg er ikke sikker på hvor stor en strømforsyning der skal til.

Computeren:
AMD Athlon 64 X2 (W) 4200+ 2.2 GHz
Asus A8M2N-LA motherbord
2GB PC 5300 Ram
400 GB 7200 Rpm harddisk

hvor stor strømforsyning skal jeg bruge?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. februar 2008 - 14:53 #1
Det omtalte grafikkort skal have 2 x strøm sat til kortet, fra bundkort og en extern fra strømforsygningen.
Jeg har en 480 Watt strømforsygning i min pc med det kort, den skal trække 4 x Sata HD og 2 x drev (cd og dvd) mere end din skal. Så jeg må gå ud fra at det er rigeligt med en 480 W til dig
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. februar 2008 - 14:56 #2
det er ikke kun watt det kommer an på. En 450w Corsair kan sagtens være bedre end en 550watt noname. Mit råd er køb kvali, så burde 450-500watt være længe fint. Corsair HX serie er rigtig fede
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. februar 2008 - 14:57 #3
nordicwolf - mener du ikke 1 strømstik i kortet, så ellers bare strøm fra pci-e porten som alle kort får, eller misforstår jeg?
Avatar billede Jensen DK Novice
06. februar 2008 - 14:57 #4
Ja 480w er fint men køb en lidt større så din PC er forberet til mere hardware, når du aligevel skal indvestere.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. februar 2008 - 15:04 #5
Jo det var det jeg ville have skrevet men fingrene og min hjerne er vist holdt op med at samarbejde (vi må være tæt på kaffetid).
Det er iøvrigt en NorthQ jeg har sat i.
Avatar billede jokkejensen Novice
06. februar 2008 - 15:14 #6
jeg kører 2 af dem på en silverstone psu. tror nok det er en 1200w, men den kan ikke anbefales.. med mindre man nyder lyden af en støvsuger..

/J
Avatar billede -psycho- Nybegynder
06. februar 2008 - 16:01 #7
Nu skriver du ikke om du har en PSU, eller hvor stor den er.

Til at starte med 8800 kræver strøm direkte fra PSU'en som nordicwolf og drgonzo også er inde på dette kræver at din nuværende(hvis du har en) har enten 6 pins PCI-E power stik(Måske det nyere 8 pins, ved ikke helt hvilket 8800GT kører med, men ellers kan man vidst godt få adaptere fra det ene til det andet.)

Hvis du ikke har en PSU, eller den ikke har et PCI-E power stik og du skal ud og have ny, så i tilfælde af at du på et tidspunkt vil kører med sådan et par i SLI vil jeg nok anbefale et du anskaffer dig en 750-850 Watt PSU, hvis ikke så er en 550 Watt nok.

Men som drgonzo og kommer ind på så er Watt ikke alt så vælg ikke den billigste det det kommer an på er hvor mange amp'ere den kan spytte ud :)

Til samligning kan jeg da komme med min egen PSU som er en 550 Watt den kan smidde 38(2x19) amp'ere ud på 12volt og jeg har set en 500-550 watt PSU som ikke kunne smide mere end omkring 14 amp ud på 12volt'en så der kan være stor forskel også selvom de på papiret Watt mæssigt ligger tæt på hinanden eller måske er det samme.

En af de ting som gør mange computere ustabile er simpelt hen for dårlige strømforsyninger så køb altid en som kan levere en god slat mere end du faktisk har brug for.
Avatar billede machawk Nybegynder
16. juni 2008 - 08:56 #8
jeg takker for de gåde råd
Avatar billede Jensen DK Novice
16. juni 2008 - 10:53 #9
Hvis du kunne bruge nogen af de gode råd, så skal du ikke selv skore de udlovede point, men bede dem hvis råd du syntes om,lægge et svar,så kan pointne fordeles.