Avatar billede cschjorr Nybegynder
06. februar 2008 - 08:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Begrænset adgang til regnskaber

Vi kører 2 firmaer med hvert sit regnskab i Concorde. Nu har vi fået en medarbejder som kun må se det ene regnskab - hvordan begænser vi adgangen til det ene regnskab?
Avatar billede blacks Mester
06. februar 2008 - 08:38 #1
Du kan sette password på det enkelte regsnakb under Generelt/kartotek/firmakartotek password
Avatar billede leif Seniormester
06. februar 2008 - 08:39 #2
Afhængig af jeres setup og baseret på at I kører med Native database, så er NTFS rettigheder en mulighed. (Forudsat at det er DAT som medarbejderen må se)
Avatar billede cschjorr Nybegynder
06. februar 2008 - 08:58 #3
Tak - det var jo nemt
Avatar billede leif Seniormester
06. februar 2008 - 09:17 #4
Hvad løsning valgte du ?
Avatar billede mariaf Juniormester
06. februar 2008 - 18:09 #5
Man lægger hver c5data.* i hver sin mappe. Så lægger man parameteren -d på, så rette bruger har adgang til rette regnskab. Til hver mappe med regnskaberne bruger man Windows til at styre brugeradgang. Dette er en meget sikker og meget funktionel løsning - password på regnskabet er noget makværk, som koster dyrt både ved opdateringer og hvis man glemme passwordet.
Avatar billede cschjorr Nybegynder
06. februar 2008 - 22:59 #6
Tak mariaf - Det var MEGET bedre
Avatar billede kbodata Nybegynder
15. februar 2008 - 14:06 #7
Betyder det ikke, mariaf, at hver bruger ikke kan få adgang til mere end éet regnskab, med mindre de har flere ikoner med hvr sin -d parameter.
Avatar billede mariaf Juniormester
15. februar 2008 - 21:28 #8
De behøver ikke flere ikoner, bare en. Og adgangen styres på windowsniveau i stedet for i C5, hvilket gør det nemmere for netværksfolk at styre hvem der har adgang til hvad.