Avatar billede plovski Novice
05. februar 2008 - 14:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ingen blæserkontrol for mit 8800 gs i ntune

Hejsa. Sidder for første gang i mit pc-liv og tænker på at fuske med lidt overclocking. Men pt. bliver det ved tænkeriet. Programmet ntune, som nvidia leverer til overklokkeri og anden pillen ved mit 8800 gs giver ikke, som det vist burde, mulighed for at regulere blæserhastigheden, der vistnok fra fabrikkens side er sat til 29 % af den mulige kapacitet. Man skulle kunner vælge mellem "automatisk" og "direkte" blæserstyring,og iøvrigt følge med i, hvad det betyder for temperaturen at skrue op og ned for pusteri og andre indstillinger. man kan ikke vælge hverken det ene eller andet, og om man slår flueben i feltet med "celcius" er den ligeglad med.

Sammen med ntune føler programmet monitor view, af af det kan jeg se, at nforce er 53-54 grader varm, mens gpuen er 0. Og det kan vist ikke passe.

Er i søde at hjælpe mig? Tænker, at det handler om en eller anden betydningsfuld indstilling. Måske på bundkortet?

PF
Avatar billede zicon Nybegynder
09. februar 2008 - 19:19 #1
Jeg har oplevet en del problemer med ntune. Jeg ville anbefale rivatuner istedet. Det er også den jeg bruger til mit 8800GTS-512. Du kan finde den på guru3d.com
Avatar billede plovski Novice
11. februar 2008 - 13:17 #2
Hej Zicon. Tak for dit svar. Jeg har imidlertid af mig selv fundet frem til Rivatune og andre alternativer. Nettet er fyldt med folk med samme problem som jeg selv, og efter at have kigget rundt er jeg kommet til den konklusion, at det slet og ret ikke kan lade sig gøre i rivatune,ntune eller atitool, som angiveligt også skulle virke. Problemet er i følge nogle, at hardwaren ikke understøtter blæser-regulering eller temperatur-visning. I følge andre ligger problemet i driveren. Men either way er konklusionen den samme.

Men mange tak for dit råd og din tid. PF
Avatar billede zicon Nybegynder
11. februar 2008 - 13:28 #3
:)  Selvfølgelig