Avatar billede -street- Nybegynder
04. februar 2008 - 23:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdater når nyt indhold forefindes

Hey EXP's,

Hvordan opdaterer man en webside automatisk (uden klik og blink), når nyt indhold forefindes ? Min webside henter indhold fra en tekstfil og viser dernæst dette for brugeren. I øjeblikket bruger jeg det velkendte META-refresh tag, men vil gerne have en mere flydende oplevelse :)

// Street^
Avatar billede -street- Nybegynder
04. februar 2008 - 23:48 #1
For at uddybe mit spørgsmål lidt, får I lige lidt flere facts :)

Det er en chat, hvor der eksisterer to frames. Frame01 viser beskederne og Frame02 indeholder en tekstboks, hvori beskederne konstrueres. Frame01 bliver i øjeblikket opdateret hvert 5. sekund med et META-refresh tag. Siden skal opdatere flydende, hver gang en ny besked bliver tilføjet til tekstfilen. Har hørt AJAX er vejen frem ?
Avatar billede nielle Nybegynder
05. februar 2008 - 06:53 #2
Det har nu ikke noget specielt at gøre med perl - du vil få mere hjælp hvis du spørger på javascript kategorien. Det er jo klienten som skal opdatere.

Olebole har dog vist vejen med sin1 "blink-frie" chat. Den har været vent og drejet her på E så du kan sikkert fremsøge en del mere materiale om den:

http://www.eksperten.dk/spm/320350
Avatar billede -street- Nybegynder
05. februar 2008 - 12:24 #3
nielle <- Har siddet og luret lidt på ham Ole's kode, som i øvrigt ser meget fornuftig ud :) Jeg har bare hørt at man med AJAX kan gøre det på en meget mere simpel måde ?

// Street^
Avatar billede nielle Nybegynder
05. februar 2008 - 18:39 #4
Ajax er nu også javascript, så du vil have en større chance ved at flytte spørgsmålet til den kategori.

Jeg tror nu ikke at det bliver meget mere simpelt at arbejde med. :^)
Avatar billede -street- Nybegynder
05. februar 2008 - 20:26 #5
nielle <- Hehe...der kan man bare se :) Tak for informationen...

// Street^
Avatar billede -street- Nybegynder
05. februar 2008 - 20:26 #6
Spørgsmål lukkes...
Avatar billede -street- Nybegynder
05. februar 2008 - 20:27 #7
Spørgsmål lukkes...
Avatar billede w13 Novice
05. februar 2008 - 20:28 #8
Så skal du bare acceptere dit svar.
Avatar billede w13 Novice
05. februar 2008 - 20:41 #9
Det gøres nederst her på siden.