Avatar billede chakazulu Nybegynder
04. februar 2008 - 17:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan man submit en form igennem Response.Write?

Jeg vil gerne undgå <script> Java m.m...

Er det muligt at submit en form igennem Response.Write

Eks. "<% Response.Write Submit %>"?

Mvh Ian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2008 - 17:58 #1
Nej
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 19:56 #2
hej!

- nej det kan du ikke sådan umiddelbart... Ikke medmindre vi skal over i noget Java-script, og det vil du jo ikke, skriver du...

Men prøv lige at forklare mig hvor det er nødvendigt at skulle submitte en form på den måde automatisk i asp?

- for hvis du prøver at forklare problemstillingen lidt mere detaljeret kan jeg måske komme med et andet løsningsforslag...

\Dan
Avatar billede w13 Novice
04. februar 2008 - 20:03 #3
Ja, det lyder meget uhensigtsmæssigt at skulle submitte en formular med ASP, især eftersom ASP jo køres, før HTML'en sendes til browseren.
Avatar billede chakazulu Nybegynder
04. februar 2008 - 20:07 #4
<select name=hjul language=javascript onchange="return dept_onchange(frmSelect)">
                                                        <%
                                                                                                                Set oRs=Server.CreateObject("adodb.recordset")
                                                                                                                strSQL = "SELECT ID_no, beskrivelse, moms, exmoms, pris FROM tblhjul ORDER BY ID_no"
                                                                                                                oRs.Open strSQL, conn

                                                                                                                Do while not  oRs.EOF
                                                                                                                if Request.Form("hjul") = oRs("ID_no") & oRS ("beskrivelse")  & oRS ("moms")  & oRS ("exmoms")  & oRS ("pris") then 'if this is the selected one then display as selected
                                                                                                                Response.Write "<OPTION VALUE = '" & oRS ("ID_no") & (" ")  & oRS ("beskrivelse") &  "' SELECTED>"
                                                                                                                Response.Write oRs("ID_no") & oRS ("beskrivelse") & "</Option>"

                                                                                                                oRs.MoveNext
                                                                                                                else

                                                                                                                Response.Write "<OPTION VALUE = '"
                                                                                                                Response.Write ("<input type=hidden name=a1 value="" ")
                                                                                                                Response.Write oRS ("beskrivelse") & (""">")

                                                                                                                Response.Write ("<br>")
                                                                                                                Response.Write oRS ("beskrivelse") & (" ") & oRS ("pris")
                                                                                                                Response.Write (",- DKK")

                                                                                                                Response.Write ("<input type=hidden name=a2 value= ")
                                                                                                                Response.Write oRS ("moms")
                                                                                                                Response.Write (">")

                                                                                                                Response.Write ("<input type=hidden name=a3 value= ")
                                                                                                                Response.Write oRS ("exmoms")
                                                                                                                Response.Write (">")

                                                                                                                Response.Write ("<input type=hidden name=a4 value= ")
                                                                                                                Response.Write oRS ("pris") &  ("> ") & "'>"

                                                                                                                Response.Write oRS ("beskrivelse") & (" ") & oRS ("pris") &  (" ") & "</Option>"
                                                                                                                  oRs.MoveNext
                                                                                                                  end if
                                                                                                                  loop

                                                                                                                  %>
Avatar billede chakazulu Nybegynder
04. februar 2008 - 20:12 #5
Prøv evt. http://www.pilatesudstyr.com/tester/thetestasp.asp

Jeg har haft flere opslag herinde, da jeg har været igang med at lave en side der kan post'e fra DB gennem en Dropdown, men til samme side.
Ingen har hidtil kunne hjælpe...

Det kan være en af jer har en bedre løsning, da min er rimelig hjemmelavet.
Jeg har brugt 2 uger på siden.

Mvh Ian
Avatar billede w13 Novice
04. februar 2008 - 20:14 #6
Men hvornår er det, du vil submitte formen?
Avatar billede chakazulu Nybegynder
04. februar 2008 - 20:16 #7
Nyt spørgsmål!

Er det muligt at dobbel submit gennem
<select name=hjul language=javascript onchange="return dept_onchange(frmSelect)">

Altså så onchange auto submitter 2 gange?

Mvh Ian
Avatar billede chakazulu Nybegynder
04. februar 2008 - 20:17 #8
Response.Write "<OPTION VALUE = '"
                                                                                                                Response.Write ("<input type=hidden name=a1 value="" ")
                                                                                                                Response.Write oRS ("beskrivelse") & (""">")

                                                                                                                Response.Write ("<br>")
                                                                                                                Response.Write oRS ("beskrivelse") & (" ") & oRS ("pris")
                                                                                                                Response.Write (",- DKK")

                                                                                                                Response.Write ("<input type=hidden name=a2 value= ")
                                                                                                                Response.Write oRS ("moms")
                                                                                                                Response.Write (">")

                                                                                                                Response.Write ("<input type=hidden name=a3 value= ")
                                                                                                                Response.Write oRS ("exmoms")
                                                                                                                Response.Write (">")

                                                                                                                Response.Write ("<input type=hidden name=a4 value= ")
                                                                                                                Response.Write oRS ("pris") &  ("> ") & "'>"

                                                                                    'HER! Response.Write SUBMIT?'

                                                                                                                Response.Write oRS ("beskrivelse") & (" ") & oRS ("pris") &  (" ") & "</Option>"
                                                                                                                  oRs.MoveNext
                                                                                                                  end if
                                                                                                                  loop
Avatar billede w13 Novice
04. februar 2008 - 20:18 #9
Nej, du kan ikke sådan noget, men jeg forstår stadig ikke, hvad din kode skal opnå. =) Hvis jeg gjorde det, kunne jeg måske foreslå en bedre metode.
Avatar billede chakazulu Nybegynder
04. februar 2008 - 20:19 #10
Prøv mit link
Avatar billede w13 Novice
04. februar 2008 - 20:20 #11
Jep. Det har jeg prøvet. Hvad vil du ha' den til?
Avatar billede chakazulu Nybegynder
04. februar 2008 - 20:35 #12
Når jeg vælger en vare fra min DB i dropdown, skal der sendes 4 forskellige informationer til en hidden eller textfield.

Som man kan se på mit link, udfyldes en box med info fra DB.

Den data som boxen indeholder skal senere videresendes, og udskrives fra bonprinter.
Alt dette har jeg programmeret, og sidder nu tilbage med et lille bump.

Programmet bruges af en kammerat der har en cykelbutik, hvor han modtager cykler til rep.
Den side vi kigger på nu er siden Produktvalg.asp hvor kunde-info samt afhentnings-tidspunkt er, Det er også siden hvor man tilvælger forskellige produkter eller ydelser.
Det gør man igennem dropdownlisten.

Jeg har uploadet et billede af den rigtige side.
Link: http://www.pilatesudstyr.com/tester/thetestasp.asp

Mvh Ian
Avatar billede chakazulu Nybegynder
04. februar 2008 - 21:08 #13
Tak for hjælpen...
Jeg prøver at genforklare mig.

SE TITLE: Kan man gøre det på en anden måde? DB/ASP!