Avatar billede bjarnefilm Juniormester
04. februar 2008 - 07:55 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ny computer fra Aldi.

Jeg tænker på at købe sådan en. MEDION AKOYA MD 8830.
http://www.medion.de/md8830/dk/flash.html
Hvis du har tid og lyst, så kig på det og kom med et indlæg.
Det er til hjemmebrug. Det tungeste er dvd-brænding og programmering af små programmer i c-sharp.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
04. februar 2008 - 08:34 #1
Ekstremt rolig og støjsvag << wtf en rolig computer???
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. februar 2008 - 09:52 #2
Pris?
Avatar billede Jensen DK Novice
04. februar 2008 - 13:19 #3
4.799,00 kr meget billigt kan den det den lover så er det super.
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. februar 2008 - 14:12 #4
ja det er en rigtig fin pris. Medion stationære plejer også at være blandt de mest støjfrie på markedet hvilket er dejligt.
Avatar billede mcwagner Juniormester
04. februar 2008 - 23:13 #5
Den er helt super. kunne helt sikkert selv finde på det, hvis ikke jeg havde købt computer i august sidste år. Der købte jeg en Acer core2duo 2,00 GHZ, og den køre rigtig godt
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
05. februar 2008 - 06:55 #6
Tak til alle.
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. februar 2008 - 12:23 #7
husk at lukke
Avatar billede pvn Juniormester
05. februar 2008 - 19:36 #8
Hej

Har en Medion 8383XL(stationær) og den er absolut ikke støjfri. Grafikortet(antager jeg) er meget støjende når det bliver "presset".

Overvejer selv at skifte min 8383 ud med 8830.

Er der noget som 8830 ikke duer til?

Hilsen
Peter
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. februar 2008 - 20:46 #9
prøv at rens dine blæsere
Avatar billede dominake Nybegynder
05. februar 2008 - 21:44 #10
kan den bruges til at spille på???

PS: er ikk så klog på com
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. februar 2008 - 06:02 #11
det kan den godt, men det er bestemt ikke noget prangende gfx kort, så det bliver ikke med de vilde settings på de nyeste spil
Avatar billede dominake Nybegynder
06. februar 2008 - 16:59 #12
er der ellers nogle du/i kan anbefale den ska kunne spille Counter Strike: source
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. februar 2008 - 19:30 #13
det kan du sagtens på den
Avatar billede pvn Juniormester
06. februar 2008 - 19:43 #14
Hej drgonzo

Tak for tippet.

Umiddelbart tror jeg ikke at det at rense blæserne fjerne problemet helt.

Medionen har siden dag 1 aktiveret blæseren meget kraftigt ved turn-on, samt periodisk ved anvendelsen - primært ved grafik tunge opgaver(billeder, fílm, spil m.v.)

Hilsen
peter
Avatar billede dominake Nybegynder
06. februar 2008 - 21:51 #15
takker
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. februar 2008 - 06:27 #16
derfor kan det sagtens hjælpe at rense blæsere, køleblok, PSU blæser, GFX blæser. Evt rens CPU og påfør ny kølepasta.. Det skulle da være den første com i verden hvor det ikke hjælper bare en smule. Evt installer speedfan til at styre blæseren med + et program til at måle CPU temp da speedfan ikke altid viser korrekt temp.