Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 18:22 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Msn virker ikke

Hej med jer.

Nu har jeg fået et utroligt frustrerende problem, det drejer sig om at msn vinduet ikke vil komme frem på skærmen, når jeg starter msn.
Dvs. jeg kan ikke logge på osv.
Det eneste der sker når jeg trykker på genvejsikonet, på mit skrivebord er at den lige i et par sekunder viser et timeglas (ca. 1-3 sek)
Derefter sker der ikke mere.
Jeg bruger msn live.

Jeg aner ikke hvad der er gået galt, det har kørt fint indtil nu.

Jeg har selvfølgelig prøvet at genstarte osv osv osv.

En ting jeg har lagt mærke til er at der er 2 msnmsgr.exe jobs, i min jobliste. Kan det have noget at sige?

Jeg har lige prøvet at geinstallere msn :S , og det har ikke hjulpet noget, og nu er mit genvejsikon på mit skrivebord væk...

Lidt specifikationer:
MSN live
Windows XP Home

Håber der sidder en klog person ude i verdenen, som har løst til at hjælpe mig og kan :)

På forhånd tak.
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 18:23 #1
Hov, det skal lige siges at de 2 msnmsgr.exe ikke ligger i min jobliste, men i min processorliste.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 19:19 #2
har du prøvet startikonet fra stifinder.
Jeg var udsat for noget lign. og måtte slette genvene på skrivebordet og oprette en genvej fra stifinder
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 19:21 #3
Hvad mener du med ikonet fra stifinder? :)
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 19:23 #4
Jeg tror du har misforstået mig, mit problem er at msn vinduet ikke vil komme fra/starte...
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 19:24 #5
Jeg tror du har misforstået mig, mit problem er at msn vinduet ikke vil komme frem/starte...
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 19:24 #6
højreklik ved start, find din msn-mappe i stifinder ( sandsynligvis under programmer) og prøv at klikke på det samme ikon, som du har på skrivebordet
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2008 - 19:29 #7
Eller prøv: Højreklik på ikonet og vælg "kør som administrator"
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 19:40 #8
Okay, har prøvet at starte msn derfra.
Det hjalp heller ikke, msn log-on vinduet vil ikke starte op.
Og forresten når jeg vil slukke min pc, kommer den der box frem med at msn svare ikke.
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 19:41 #9
Vejmand: Det hjalp heller ikke, og desuden er min konto en administrator.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 19:44 #10
Hvad med en alm. systemgendannelse fra før problemet opstod ?
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 19:45 #11
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 19:48 #12
samsonjens: Er ikke en haj til pc.
Hvordan fungere det? Og er der en risiko for at jeg mister noget data, så som musik osv.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 19:52 #13
Nej det sker der ikke noget ved. Du kan også fortryde bagefter

start--> alle programmer ---->  tilbehør ---> systemværktøjer -----> systemgendannelse
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2008 - 19:53 #14
Nope, du mister ingen dokumenter, fotos og lign. ved en systemgendannelse.
Hvis du har opdateret windows, Antivirusprogram eller lign. mister du det, og må opdatere igen.
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 19:53 #15
Ok, kigger derinde nu. Der er desværre ikke et gendannelsespunkt før problemet skete.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2008 - 19:54 #16
Altså hvis du har opdateret efter den dato du vælger at lave en systemgendannelse til....
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 19:58 #17
Okay vejmand :) .

Men der er desværre ikke et gendannelsespunkt fra før problemet skete.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 19:58 #18
Har du lagt mærke til at du kan komme længere tilbage med piletasterne øverste på skemaet i systegendannelse
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 20:04 #19
Jeg kan komme tilbage til d. 2 februar
kl. 23:53 Systemkontrolpunkt
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2008 - 20:09 #20
Det lyder underligt.
Som samsonjens skriver, har du prøvet den lille pil(<) ud for Februar 2008?
Der skulle Januar gerne komme frem....
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 20:12 #21
Jaaa ;)

Jeg kan kommme langt tilbage.
Problemet skete i dag d. 3 februar ca. kl. 15:00
Men i dag d. 3 februar kan jeg kun komme tilbage til kl. 17:56 som det tidligste.

Men d. 2 februar der kan jeg komme tilbage til kl. 23:53, og det er jo før problemet skete.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 20:13 #22
Det lyder mærkeligt at du ikke kan komme længere tilbage. Hvis din systemgendannelse er sat til. Det kan du se ved højreklik på denne computer og se fanebladet systemgendannelse. Hvis der står overvåger der, skulle du kunne komme meget længere tilbage i kalenderen ved systemgendannelse ved at bruge de før omtalte piletaster
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2008 - 20:15 #23
Jamen så prøv dog den fra d. 2 Februar kl. 23:53.......
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 20:15 #24
Du behøver ikke være nervøs ved den gendannelse. Prøv den og se hvad svaret er
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 20:31 #25
Så, gendannelsen lykkedes, men det har desværre ikke hjulpet på mit problem... Msn vinduet vises stadigvæk ikke :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2008 - 20:42 #26
Den er lidt for nem den her, men...
Afinstaller og installer påny.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 20:46 #27
Det er vigtigt at du afinstallerer først og evt genstarter, før du installerer igen

Du skrev kun i første indlæg, at du havde geninstalleret
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 20:50 #28
Efter at man har afinstallere msn, så kommer den selv og siger at den skal genstarte :)

Tænkte på om det kunne have noget at gøre med registreringsdatabasen?
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 20:51 #29
John_stigers -> har geninstalleret :)

Og forresten, så kender vi hinanden fra cs af... Jeg er Thunder :)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 21:11 #30
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 21:51 #31
Nej henter dette her http://get.live.com/WL/config_all
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 22:04 #32
det skulle ikke spille nogen rolle. Og du er sikker på at  du er i tilføj/fjern før du installerer.
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 22:05 #33
Ja jeg er i tilføj/fjern programmer
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
03. februar 2008 - 23:14 #34
Her er løsning på problemet folkens, og til alle jer andre som også har det samme problem, fordi jeg ved der er mange, efter som at jeg nu har siddet i 12½ time og søgt og søgt på google, uden at finde et svar.

Reset/genstart din router/modem. - THAT'S IT :D

Jeg vil gerne takke alle som har været så venlige at svare i tråden her, vil meget gerne give jer points, men ved ikke hvordan jeg gør :I
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
04. februar 2008 - 12:48 #35
jaa, et problem kommer sjældent alene.

Nu er det så blevet sådan at hver gang jeg skal på msn, så skal jeg genstarte min router :/
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 13:34 #36
Lav et nyt spørgsmål, da dette allerede stårsom besvarret, og derfor ikke vil vække den store interesse
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2008 - 19:49 #37
thunder min ven ;)

Kører du med nogen form for skins/tweaks?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2008 - 19:52 #38
Tjek desuden at disse porte er åbnet i din router: 1863, 6901, 6891, 6900 og UPD 6901
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
04. februar 2008 - 20:02 #39
Nix, køre ikke med nogle skins eller tweaks :)
Portene er ikke åbne, men er det nødtvendigt efter som at msn har virket fint i flere år uden de porte åbne?

P.S så kan det siges, at siden kl. 16:00 i dag, med div. genstarts og tænd og sluk af pc'en, der har det IKKE været nødtvendigt at genstarte routeren for at komme på msn!
Håber mit problem er gået over! Vender tilbage...
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
06. februar 2008 - 18:13 #40
Tråden Lukkes, har ikke haft problemer i nogle dage nu.
Avatar billede lonelywolf Nybegynder
06. februar 2008 - 18:15 #41
Tusind tak til alle som har svaret og været aktiv :)
Avatar billede the-silverflame Nybegynder
20. juni 2008 - 22:30 #42
100000000 tak for hjælpen Lonelywolf!!!!!

Dit svar hjalp også mig :D