Avatar billede dj_akusy Nybegynder
15. juni 2001 - 11:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min Plextor 16/10/40 <SKODER

Jeg har en, et par måneder gammel plextor brænder, jeg har det problem med den af den hverken vil læse eller skrive fra/til de skiver jeg putter i den, når jeg putter en skive i blinker den bare et par gange, så går der et par sekunder og så blinkere den igen et par gange, sådan bliver den bare ved indtil man tager skiven ud. Det er lidt mystisk for det kom efter jeg har haft et andet grafikkort i, og jeg har endda skiftet tilbage til det gamle, hmm jeg syntes bare ikke rigtig det kan have noget med det at gøre! Den virkede fint inden jeg byttede grafikkortene rundt. Jeg har prøvet at skifte til et helt nyt IDE kabel, så kunne den brænde en enkelt skive, så begyndte den på det igen, jeg ved ikke rigtig om det er noget ved brænderen eller om det er mig der gør noget galt?? håber der er nogle der ude der kan hjælpe mig ;o) PLZ
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juni 2001 - 11:44 #1
hvis du booter fra en win98 startdiskette og vælger understøttelse for cdrom, kan du få adgang til dine cd\'ere du putter i? hvis ja, er der en fejl i dit styresystem et sted. Hvis nej, få byttet brænderen.
prøv evt. at sætte brænderen over i en anden pc og se om den opfører sig på samme måde.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 11:48 #2
Den skal opføre sig som en hvilken som helst anden CD-rom drev.
Hvad bruger du som OS?
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 11:50 #3
Sidder den alene eller sammen med en CD-rom drev/HD og sidder den som slave eller master.
Avatar billede makse Nybegynder
15. juni 2001 - 11:54 #4
Tag en kig på http://www.plextor.com/english/support/plexhelper/atapi/blinkchart12A.html
Den fortæller hvad de forskellige blink-koder betyder.
Avatar billede dj_akusy Nybegynder
15. juni 2001 - 12:03 #5
kimrosgaard -> Hvis jeg booter fra en win98 startdiskette kan jeg ikke få adgang til den.

retaxes -> Jeg kører Win 2000, men den har virket¿ Jeg kan ikke rigtig forstille mig andet end brænderen har en lille deffekt!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juni 2001 - 12:06 #6
så prøv, som jeg skrev, at sætte den over i en anden pc! hvis den laver samme nummer dér, er den sandsynligvis defekt!
Avatar billede makse Nybegynder
15. juni 2001 - 13:12 #7
Prøv at opdatere din Firmware. Den nyste kan hentes på  http://www.plextor.com/english/support/downloads/firm_1610.html

Hvis du allerede har den nyste Firmware, så prøv alligevel at opgradere den igen.
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. juni 2001 - 17:17 #8
mange brændbare cd\'er understøtter ikke 16x hastighed
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
16. juni 2001 - 15:37 #9
tjek IDE kablerne
Avatar billede dj_akusy Nybegynder
10. august 2001 - 07:43 #10
.