Avatar billede cfj Nybegynder
15. juni 2001 - 11:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ekstrem haste / Ermergency! NT + Win 98

Jeg sidder på et kontor uden win NT/2000 maskiner i miles omkreds.

Jeg skal have hentet nogle filer fra en NTFS parition, som skulle bruges for 1/2 time siden.

Jeg har fundet en utility på http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml der kan patche win 98 til read-only access på NTFS parititioner i win 98. MEN flg filer skal bruges fra \"den NT installation man bruger til at få adgang til sin NTFS paritition\", skal bruges: (citat fra siden)

NTFS.SYS: this file is located at <winnt>\\system32\\drivers\\ntfs.sys
NTOSKRNL.EXE: this file is located at <winnt>\\system32\\ntoskrnl.exe
AUTOCHK.EXE: this file is located at <winnt>\\system32\\autochk.exe
NTDLL.DLL: this file is located at <winnt>\\system32\\ntdll.dll
C_437.NLS: this file is located at <winnt>\\system32\\c_437.nls
C_1252.NLS: this file is located at <winnt>\\system32\\c_1252.nls
L_INTL.NLS: this file is located at <winnt>\\system32\\l_intl.nls

Var der en venlig sjæl, med en NT/2000 Maskine, der kunne sende mig dissse filer? Så ville det da kunne lade sig gøre? Eller hvad?

En .zip eller andet til mf@ry-grafisk.dk hurtigst muligt ville redde mit liv lige nu.

På forhånd 1000 tak!
Avatar billede makse Nybegynder
15. juni 2001 - 11:33 #1
Avatar billede makse Nybegynder
15. juni 2001 - 11:34 #2
Doh, sorry. Glem mit svar. ZZzzzz
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juni 2001 - 11:36 #3
mail på vej
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juni 2001 - 11:38 #4
en anden løsning finder du her:
ftp://ghostcom.nerdheaven.dk/NTFS-FAT32/
med den utility kan du læse NTFS fra win 9x
Avatar billede limemedia Nybegynder
15. juni 2001 - 11:42 #5
mail on route... ETA : few seconds from now :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
15. juni 2001 - 11:42 #6
*ekk*, jeg kan se jeg burde refreshe spm før jeg sendte... sorry
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 11:44 #7
Er sendt!
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
15. juni 2001 - 11:46 #8
Nu har jeg sendt de filer.
Avatar billede cfj Nybegynder
15. juni 2001 - 11:49 #9
Modtaget kimrosgaard....

Skal lige genstarte og se om det funker.. brb!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 11:51 #10
Mine er fra dansk win2k sp2
Avatar billede cfj Nybegynder
15. juni 2001 - 12:06 #11
kimrosgaard: Det kører som smurt i olie... det er simpelthen bare perfekt.

Det regner ind med filer i stride strømme allesammen, og tak skal I have men kimrosgaard var vist først.

I er simpelthen bare allesammen total-kodyl-kanon-seje! Tak for hjælpen! :o)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juni 2001 - 12:09 #12
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 12:24 #13
Selv tak ;o)
Man kan altid selv komme i bekneb for noget, så er det rart der er hjælp at hente her på Eksperten, om man så sad på den anden side af kloden på en øde ø ;o)