Avatar billede maler Nybegynder
02. februar 2008 - 20:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ustabil nysamlet pc

Hej eksperter

Jeg har netop samlet en ny pc, men har en del problemer.

MB er Asus P5N-E SLI, Intel Dual Core E6750, 4GB Ram, 8800GT Grafik, Soundblaster Extreme lyd, Dlink Draft N netkort, Seagate HD, Plextor DVD, Vista Home Premium.

For det første kan Vista ikke finde de 2 PCI porte, og der er heller ikke lys i netkortet.

For det andet kører Vista stabilt, lige indtil jeg begynder at installer MB drivere, så kommer den berømte blå skærm hver gang jeg prøver at starte, også i Safe Mode.

Jeg har MB mistænkt for at være defekt, men jeg er ikke sikker.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 21:09 #1
Du har da lidt problemer med den computer, hvordan installerer du de bundkortdrivere
Avatar billede maler Nybegynder
02. februar 2008 - 21:20 #2
Jeg får nvidia til at undersøge systemet, downloader filen, og kører den. Det er i øvrigt en 64 bit version af Vista, hvis det har betydning.
Avatar billede maler Nybegynder
02. februar 2008 - 21:24 #3
Jeg glemte forresten at nævne, at der heller ikke kommer noget lyd fra højttalerne selvom jeg har aktiveret onboard lydkortet.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 21:25 #4
Har du ikke fået en driver-cd med til bundkortet
Avatar billede maler Nybegynder
02. februar 2008 - 21:27 #5
Jep, den startede jeg med at prøve med samme resultat.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 21:42 #6
Jeg vil mene at du gør en fejl - slet de drivere igen sæt din driver cd i drevet - gå i enhedshåndtering - dobbeltklik på de enhrder der mangler drivere (gul anmærkning) - vælg "Opdater driver" - lad Vista søge efter driveren og includer internettet
Og nu vil jeg op og se Morse
Avatar billede maler Nybegynder
02. februar 2008 - 23:27 #7
Så har jeg gjort det, men det hjalp ikke.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. februar 2008 - 00:54 #8
Begyndte du at downloade og installere drivere før du installerede bundkort
driverne fra CDén? Så har du måske fået driver konflikt, og så er det bedst,
med en nyinstallering, hvor du straks efter installeringen af Vista, installerer
bundkort driverne. Med en ny PC har du vel slet ikke grund til at downloade driver,
da du så har alle driver på CD, også til grafik, på forhånd.
Avatar billede maler Nybegynder
03. februar 2008 - 10:18 #9
det virkede heller ikke.
Avatar billede maler Nybegynder
03. februar 2008 - 13:21 #10
Jeg har nu brugt flere timer på at læse i Asus forum. Mine problemer er åbenbart kendte for mange brugere af dette MB. Jeg lukker spg og finder løsningen der.