Avatar billede nyside Nybegynder
02. februar 2008 - 12:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lang koldstart

Vi har en computer der er meget længe om at starte op! når den har været slukket over 5 timer. Der bruger den ca. 8-10 min.
Når windows logo kommer frem bliver skærmen sort,uden mærkbar aktivitet! og efter disse ca 8 min. fortsætter den med normal start! Velkommen! og starter færdigt.
Ved alm. genstart efterfølgende er der normal opstarttid på ca 1-2 min.
Er der nogen ide om, det er XP eller er det et Hardware problem
Avatar billede nyside Nybegynder
02. februar 2008 - 12:27 #1
Fik ikke nævt at der selvfælgelig er kørt diverse virusprogrammer
defragmentering osv.
Avatar billede trav4u2 Novice
02. februar 2008 - 12:43 #2
Jeg synes mest det lyder som noget hardware-relateret, og så er det ikke mit område :-)
Men, lige for god ordens skyld, har du testet din registreringsdatabase med:
Advanced WindowsCare Personal: http://www.download.com/Advanced-WindowsCare-Personal/3000-2086_4-10407614.html?tag=lst-1
og
Ccleaner: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Ellers måske her:
http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-xp/605811-solved-very-slow-cold-start.html
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. februar 2008 - 15:22 #3
Når du slukker den er 220 volt da fjernet fra maskinen, således at det er knap-batteriet der forsyner BIOS CMOS ?

Er det tilfældet, kan det være fordi maskinen "glemmer" BIOS opsætningen af hardware, pga afladet/dårligt batteri.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 10:25 #4
Jeg har prøvet noget tilsvarende.
Det hjalp da jeg udførte en disk scanning. Den fandt nogle beskadigede blokke på min harddisk som den så automatisk udbedrede.

Der sker det at når HD prøver at læse en korrupt block, så bliver den ved med at forsøge  et vist antal gange. Hvis man har mange af dem, så kan der godt gå lang tid...
Avatar billede nyside Nybegynder
18. februar 2008 - 00:01 #5
Alt er nu prøvet, intet hjalp
Der er kørt en geninstalation til fabriksinstillinger
Hjalp heller ikke
Nu prøver vi med en ny hardisk
Avatar billede nyside Nybegynder
28. februar 2008 - 12:34 #6
Det var grafikkortet
nyt koster 2000
så der er købt ny computer
Lukker