Avatar billede the-eagle Nybegynder
01. februar 2008 - 16:45 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Brænde DVD til DVDafspiller

Jeg har problemer med at brænde en DVD, så at den kan køre på DVDafspiller. Jeg har fået den til at køre på PC. Jeg har brugt flere DVDprogrammer F.eks Finalburner, Ashampoo, Deepburner, Realplayer, CdburnerXp, ConvertXtoDVD, Pegasys, Nero m.m På nogle af disse programmer kommer lyden, men dårlig. Nogen mener at Brænderen er ikke god nok..Det er en ret ny Sony. Hvad kan der være galt?
Avatar billede japping Nybegynder
01. februar 2008 - 16:55 #1
Jeg har ikke erfaring på dette område, men:

Har du kontrolleret hvilket type DVD'er du anvender ? DVD-, DVD+ ?
Hvad kan PC'en brænde og hvad kan DVDafspilleren læse ?
Avatar billede the-eagle Nybegynder
01. februar 2008 - 17:02 #2
Det er en PanasonicDMR-E55. Den siger DVD-R og DVD-RAM. Og kan afspille MP3 og alt muligt andet.. Skiverne jeg bruger hedder platinum DVD-R og CD-RW
Avatar billede tiger_dk Mester
01. februar 2008 - 17:07 #3
En anden ting, har du undersøgt at DVD'en er brændt, så den passer til kode 2 ! Tjek denne side http://www.gromit.dk/dvd/index.asp så ved du hvad jeg snakker om, der er alt om DVD'er ! Kanon god side !
Avatar billede hippie-ib Nybegynder
01. februar 2008 - 17:12 #4
umiddelbart kunne et måske være fordi du brænder i et forkert format. eller også ville jeg satse på nogle andre skiver. ellers så prøv at nedsætte brænderhastigheden.

nu ved jeg ikke helt hvad du skal brænde ned men er også ligemeget. men havde engang nogle billeder jeg skulle brænde ned og de var simpelthen af for god kvalitet til at min dvd afspiller kunne åbne dem. så ellers kan du måske prøve en af skiverne du har brændt i en anden dvd afspiller...

håber du kunne bruge de muligheder ellers skriv igen.
Avatar billede tiger_dk Mester
01. februar 2008 - 17:24 #5
svar
Avatar billede the-eagle Nybegynder
01. februar 2008 - 17:34 #6
Hej I to.. Vil det sige at jeg skal kode den om til 0 når jeg laver hjemmevideoer? Eller skal den stå på 2? Kanon side tak for den. Jeg er ret ny herpå og har aldrig brændt en DVD før.. Hvilket format skal jeg brænde på? Og hvilken brænderhastighed skal jeg bruge?
Avatar billede the-eagle Nybegynder
01. februar 2008 - 19:34 #7
Jeg har sat hastigheden ned til 4X og regionen er 2... Men samme problem.. har brugt 10 skiver efterhånden .. Hvilket format skal jeg brænde videofiler i? Hvis jeg bruger Nero står der at den skal encode den før den brænder. Håber at I har en løsning. Det er mine hjemmevideoer, så jeg kan ikke købe nyt materiale hvis alt skulle gå hen og blive slettet på pc.
Avatar billede tiger_dk Mester
01. februar 2008 - 19:54 #8
Hvad hedder din DVD afspiller hel præsis ?
Avatar billede the-eagle Nybegynder
01. februar 2008 - 20:03 #9
Panasonic DMR E-55, og brænder hedder Sony DVD RW-Q28A
Avatar billede norbert_ Nybegynder
01. februar 2008 - 20:06 #10
Jeg tror, du simpelthen ikke brænder den som Video-DVD men som iso. Så vil din afspille ikke afspille dem.
Prøv at kigge lidt på denne guide. Måske får du nogle ideer om, hvordan du skal gøre, eller hvad du gør forkert.
http://www.abmedia.dk/video/nero/neros.htm
Avatar billede tiger_dk Mester
01. februar 2008 - 20:07 #11
jeg kan muligvis gør din DVD afspiller kodefri, jeg har nemlig licens på sån et program der kan gøre det ! Men jeg kan sku ikke lige finde programmet på min maskine, jeg har skrivet til dem der laver det ! Jeg har nemlig lavet min DVD afspiller kodefri !
Avatar billede the-eagle Nybegynder
01. februar 2008 - 22:30 #12
Jeg kan desværre ikke bruge Nero gratis... og jeg har prøvet flere andre (Free) programmer...Så...
Avatar billede the-eagle Nybegynder
01. februar 2008 - 22:34 #13
Jeg vil gerne lave den kodefri.. Hvis det kan gøre det.
Avatar billede tiger_dk Mester
01. februar 2008 - 22:35 #14
hvad er din e-mail adresse ?
Avatar billede tiger_dk Mester
01. februar 2008 - 22:36 #15
Så vil jeg lige sende programet til dig, jeg kan åbenbart ikke kopiere tekst fra peogrammet !
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
01. februar 2008 - 22:36 #16
Du skal brænde filmen som datafil på dvd-skiven.

Så er der ikke problemer når du sætter den i dvd-afspilleren.

Det er min erfaring. Jeg har også Ashampoo.
Avatar billede tiger_dk Mester
01. februar 2008 - 22:41 #17
du skal selvfølig slette det igen, når du har fundet det du skulle bruge !
Avatar billede the-eagle Nybegynder
02. februar 2008 - 11:14 #18
Min Mail bugvin70@hotmail.com ... Selvfølgelig sletter jeg det bagefter.
Avatar billede trav4u2 Novice
02. februar 2008 - 13:09 #19
Når du kan afspille den skive (som du har brændt ved 4x og som region 2) på PC’en, så er det første led i orden.
Derefter bliver du nok desværre nødt til at kigge på andet led: Afspilleren.

Har du prøvet at afspille DVD’en på en anden maskine?
Avatar billede the-eagle Nybegynder
02. februar 2008 - 13:17 #20
Nej. Jeg har ikke prøvet at afspille den i en anden maskine... Det burde nok være det første jeg gjorde.
Hvad er det bedste Convertprogram?(Freeware).. Jeg vil ikke bruge penge på noget der muligvis ikke funger bedre end et gratis.. Men hvis der er et program der funger rigtigt godt, så vil jeg gerne. F.eks Pegasys, tror jeg er godt.
Avatar billede hippie-ib Nybegynder
02. februar 2008 - 13:48 #21
hej igen de skal brændes i et format som din afspiller kan læse. umiddelbart burde det stå i brugsforviringen til den. men det er formentlig ikke AVI, divX og hvad de ellers hedder, så alt efter hvad du har optaget/filmet dem med kan det godt være du skal komvertere dem om, jeg kender et program der kan konvertere alverdens filer det er gratis og jeg har haft god erfaring med det, men kan være lidt svært at sætte sig ind i det. det kan yderligere hentes her---> http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Avatar billede the-eagle Nybegynder
02. februar 2008 - 17:28 #22
Lige nu prøver jeg Ashampoo Movie shrink & burn 3... den har kørt i 45 min nu(filstørrelse 40Mb).. den Panasonic jeg bruger skulle tage alle mulige formater.. Jeg er spændt på at høre fra tiger dk, om den omkodning eller kodefri afspiller.
Avatar billede the-eagle Nybegynder
02. februar 2008 - 17:38 #23
Jeg har osse prøvet http://www.erightsoft.com/SUPER.html.. Et fremragende program.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
02. februar 2008 - 18:07 #24
Har du prøvet den simple måde? At brænde filmen som data med Ashampoo?
Avatar billede the-eagle Nybegynder
02. februar 2008 - 18:25 #25
jorgenveisig. Ja det har jeg..desværre funger det ikke.
Avatar billede the-eagle Nybegynder
02. februar 2008 - 18:43 #26
Øh... Har du (jorgenveisig)nogensinde prøvet at convertere med Ashampoo en fil på 40 Mb i over 2 timer?... er det normalt?
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
02. februar 2008 - 18:54 #27
Jeg har prøvet at brænde en mpeg-fil, som data over på en dvd, og sætte den i dvd-afspilleren.

Og vupti, så kører filmen på tv-skærmen.
Avatar billede the-eagle Nybegynder
02. februar 2008 - 20:21 #28
Hm... okay... mærkeligt
Avatar billede the-eagle Nybegynder
02. februar 2008 - 20:40 #29
Findes der DVDer til Pcer hvor man kan optage og slette som man vil.. smiler..Det er lidt dyrt at prøve sig frem på denne måde...Jeg har læst noget om, at man godt kan brænde på brugte DVDer. men jeg ved ikke noget om det......
Avatar billede trav4u2 Novice
02. februar 2008 - 23:28 #30
RW = GenSkrivbare (ReWritable)
Vedr. DVD'er - http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

Har du fået testet skiven på en anden maskine?
Avatar billede the-eagle Nybegynder
02. februar 2008 - 23:34 #31
Jeg har ikke testet skiven på en anden maskine.. det vil jeg gøre efter weekenden.
Ved du hvordan man afkoder?
Avatar billede tiger_dk Mester
03. februar 2008 - 14:03 #32
til trav4u2 - 01/02-2008 17:07:12
Avatar billede trav4u2 Novice
03. februar 2008 - 14:44 #33
tiger_dk > Ups! - Godt at man siger at gentagelse fremmer forståelsen ;-)
Avatar billede tiger_dk Mester
03. februar 2008 - 15:26 #34
jeg har prøvet at sende til dig på bugvin70@hotmail.com, men jeg får e-mailen direkte i hovedet igen ! Er du sikker på, at du har skrevet rigtigt, at der ikke er en lille detalje der mangler, der skal jo ikke meget til, for det ikke går igennem !
Avatar billede the-eagle Nybegynder
03. februar 2008 - 15:56 #35
Hej Tiger.. Dejligt hvis du prøver denne adresse bugvin@live.dk
Avatar billede tiger_dk Mester
03. februar 2008 - 22:54 #36
du skulle have modtaget det, jeg har sendt !
Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2008 - 18:50 #37
hvad er det får nogle typer DVD skiver du bruger, jeg kan nemlig se at din DVD afspiller kan tage DVD-R og DVD+R ?
Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2008 - 19:00 #38
Avatar billede the-eagle Nybegynder
04. februar 2008 - 19:18 #39
Jeg skal lige finde ud af hvordan jeg laver den "mod disk"
Avatar billede the-eagle Nybegynder
04. februar 2008 - 20:53 #40
Problemet er stadig ikke løst.. Desværre
Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2008 - 21:43 #41
"mod disk" hvad mener du ?
Avatar billede the-eagle Nybegynder
04. februar 2008 - 21:48 #42
Ja.... Det står at jeg skal lægge "mod disken" i afspilleren... altså på den hjemmeside du gav mig... så har søgt på nettet hvordan man laver sådan en... På Youtube viser en hvordan... Men hvis du ved eller kender en bedre måde så vil jeg gerne høre... På Panasonics hjemmeside får man ikke meget at vide om sådan noget
Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2008 - 23:18 #43
jeg tror ikke vi skal rode os mere ud i det her, det lyder lidt kompliseret !

Mht. til de skiver du bruger hvad hedder de, hvad står der på selve DVD'en !
Avatar billede the-eagle Nybegynder
04. februar 2008 - 23:54 #44
Platinum DVD-R 16X og Maxell CD-RW 4X
Avatar billede tiger_dk Mester
05. februar 2008 - 09:23 #45
jeg tænkte på, hvad er version af Nero har du prøve, der er jo kommet en version 8 !

prøv lige den, http://www.nero.com/eng/downloads-nero8-trial.php !
Avatar billede tiger_dk Mester
06. februar 2008 - 18:50 #46
har du prøvet den nyeste nero ?
Avatar billede the-eagle Nybegynder
06. februar 2008 - 21:53 #47
Bum Bum... En tekniker mener at det er galt med selve afspilleren.
Men du har knoklet meget for det her..Tak for det.

Smid et svar.
Avatar billede tiger_dk Mester
07. februar 2008 - 09:07 #48
Afspilleren, altså selve brænderen !

Svar
Avatar billede hippie-ib Nybegynder
07. februar 2008 - 17:06 #49
det må næsten være selve DVD afspilleren der er tale om... men er da godt hvis det er problemet så skal vi jo ikke vente så længe for at høre hvordan det går...