Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2008 - 09:49 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for højere uploadforbindelse end 1 mbit/s?

Hej eksperter,

En ven fra klassen er ved at opsætte en privat WoW-server, der med en 20/1-forbindelse problemfrit kan understøtte op til 7 spillere samtidig. Er det muligt at opgradere sin forbindelse til, f.eks., 20/10, så man kan komme op op 70-100 spillere ad gangen?

Tark :)
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
31. januar 2008 - 09:54 #1
Ingen problemer hvis din udbryder understøtter det..
Har feks selv haft 10/10mbit her i kbh..
Men som sagt, hvis der er kobber nok derude, så er det intet problem, men det koster en del skal du nok regne med
Avatar billede peet-49 Novice
31. januar 2008 - 09:55 #2
Er forbindelsen på kobber kan det ikke lade sig gøre, som det ser ud nu.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2008 - 10:29 #3
Ved I, hvilke selskaber, der udbyder højhastighedsuploadforbindelser i området omkring Århus (Stavtrup, Viby, deromkring)?
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
31. januar 2008 - 10:43 #4
Peet-49, nej rigtigt nok, der skal lidt fiber til..

Hmm ved ikke om dong har derover, eller danskbredbånd eller lign.. søg lidt på google :)
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2008 - 11:42 #5
- mig bekendt har det ikke så meget at gøre med om der er kobber nok.
Det burde kræve det samme kobber om man har en 20/1 eller en 1/20 Mbit/s.

- eller om man har en 10/10 for den sags skyld.

Problemet er bare at mange ISP'ere laver deres internetforbindelser sådan meget minded på at man skal downloade meget og ikke uploade ligeså meget - og det kan sagtens skabe problemer. Og i sidste ende skaber det en skævvridning af hastighederne på hele internettet...

\Dan
Avatar billede peet-49 Novice
31. januar 2008 - 11:55 #6
dannielsen->> Så ved du ikke noget om det.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2008 - 12:39 #7
Haha... Stor hjælp :)
Anyway, lader lige spørgsmålet stå.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. januar 2008 - 12:41 #8
Disse kører på kobber: http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334

Internetudbyderne vil simpelthen ikke have vi bruger vores forbindelser/computere som filserver. Det har de ikke så meget kontrol over.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. januar 2008 - 12:45 #9
..og det lader endda til at private også kan få en sådan forbindelse hos TDC:

2.A Registrering og ændring af
adresseolysninger
Er kunden en privatkunde eller en enkeltmandsvirksomhed,
skal kunden ved
aftaleindgåelsen give TDC oplysning om
kundens navn og adresse (folkeregisteradresse).
Enkeltmandsvirksomheder skal
desuden oplyse CVR-nummer. TDC kan
endvidere kræve oplysning om CPR-nummer
til brug for løbende validering af kundens
oplysninger. Kun myndige personer
kan indgå aftale med TDC.

Nå, ja det burde jeg jo selv vide. Jeg har selv en prof. forbindelse...
Avatar billede peet-49 Novice
31. januar 2008 - 13:48 #10
Kun på VDSL ikke ADSL
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. januar 2008 - 15:04 #11
Det kører nu stadig gennem kobber, uanset hvad det hedder. Og TDC praler med op til 8Mbit i upload på ADSL.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2008 - 15:10 #12
Jeg stoler nu ikke så meget på det der "op til"-fis... Teknisk set, kan de levere lige, hvad de vil, for de har jo ikke lovet nogen minimumshastighed.
Avatar billede peet-49 Novice
31. januar 2008 - 17:28 #13
Jeg har 20/1 og den er meget ustabil, selv om jeg kun bor 300 meter fra centralen, på 8Mb kørete den stabilt.
Avatar billede peet-49 Novice
31. januar 2008 - 17:29 #14
Jeg ved det kan køre hurtigere på antenneforbindelsen (coax) Det der kaldes normalt kobber er teleforbindelsen.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
31. januar 2008 - 21:42 #15
8Mbit upload på adsl? Hvor har du set den reklame?

Der er jo nogle tekniske begrænsninger på højt de kan sætte den
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 02:02 #16
Avatar billede gammelhat Nybegynder
01. februar 2008 - 02:09 #17
jeg tror du læser det forkert.

"Få højere upload på hastighederne 2 Mbit/s eller 8 Mbit/s."

Jeg tror det henviser til, at du kan få mere i upload end normalt, på deres forbindelser med 2/8 Mbit i download, ikke at du får 8 Mbit i upload
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 02:25 #18
Sådan kan det måske godt tolkes.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
01. februar 2008 - 05:51 #19
Jeg synes den teori støttes ret godt af denne side. De to forbindelser på 2 og 8 har mere upload end den på 20:

http://erhverv.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_e_int_bp
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 05:58 #20
Yes, yes, jeg giver mig. Nu har hf2ke trods alt en løsning på højrere upload.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 17:21 #21
Så giv mig lige nogle svar, tak :)
Avatar billede peet-49 Novice
20. februar 2008 - 17:29 #22
Der er lige kommet en ny linje 50/2
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 17:58 #23
?
Avatar billede peet-49 Novice
21. februar 2008 - 13:21 #24
TDC udbyder nu en 50mbit download med 2mbit i opload.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2008 - 15:00 #25
WHOA! Så kan man snakke om en hurtig forbindelse!
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2008 - 15:02 #26
Ah, det kommer først senere på året, så vidt jeg kan læse... Desuden bliver det nok også jævnt dyrt og kun i København.
Avatar billede peet-49 Novice
23. februar 2008 - 15:43 #27
Je gkan da få det i Sønderjylland i en lille flække.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2008 - 16:54 #28
Lyder sgu usansynligt... Jeg tror ikke, vi kikker op det samme.
Nå, her er nogle points.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2008 - 16:54 #29
*på det samme
- Jeg må have set på et forældet tilbud eller lignende.