Avatar billede tdimhcs Nybegynder
31. januar 2008 - 00:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Eksportere opsætningerne for sine e-mail konti

Hvordan eksportere man opsætningerne for sine e-mail konti i Outlook 2003?

/Kurt
Avatar billede ierikk Nybegynder
31. januar 2008 - 00:41 #1
www.arlet.dk
under tips, tror jeg der ligger en vejl
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. januar 2008 - 00:46 #2
Det burde ikke kunne lade sig gøre, da det ville være en sikkerhedsbrist. Om der findes en sådan vejledning, ved jeg ikke. I så fald ville jeg være lidt varsom med den.
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
31. januar 2008 - 00:50 #3
Det er så vidt jeg kan se kun hvordan man gemmer selve e-mails og kontaker.

Det jeg har brug er, at eksportere selve indstillingerne for de enkelte e-mail konti(hvilken server der skal hentes mail fra, og hvilken server der bruges til at sende fra, e-mail adresse, brugernavn og password o.s.v.).

/Kurt
Avatar billede macho Praktikant
31. januar 2008 - 01:09 #4
Følgende virker på Outlook 2003/2007 (både windows xp og vista):

Åbn registreringseditoren og find følgende nøgle:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook

Højreklik på mappen Outlook og eksporter den.
Når du får brug for dine e-mail-adresser importerer du reg-filen i registreringseditoren og vupti.... nu har du alle dine konti og regler tilbage igen - også dine passwords til e-mail konti er på plads :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. januar 2008 - 01:16 #5
macho: Det var sgi smart hvis det virker.
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
31. januar 2008 - 13:07 #6
-> macho
Det er brugbart, alle e-mail konti kommer med, dog uden passwords.
Reglerne kom ikke med, men de kan jo eksporteres.

Tak for hjælpen - Smid et svar

/Kurt
Avatar billede macho Praktikant
31. januar 2008 - 13:20 #7
Hhmmm... har nu gjort det flere gange, hvor passwords kommer med. Nuvel, den kan jeg ikke lige gennemskue hvorfor, men hvis du fik klaret dit problem, er det jo fint!
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
31. januar 2008 - 20:19 #8
-> macho
Mit første forsøg var fra én PC over på en anden, bare lige for at teste. :-)
Nu har jeg så gjort det på den rigtige PC, med 100% identisk software. Her kom regler med denne gang, men stadig ingen passwords. Men det er trods alt noget lettere bare at skulle indtaste passwords, end at skulle indtaste alle konto-informationer.

Endnu en gang tak for hjælpen.

/Kurt

Avatar billede bentmj Nybegynder
31. januar 2008 - 23:18 #9
Under 'Konti...' kan man eksportere data for en postkasse til en .iaf-fil, som derefter kan importeres i en anden mailopsætning.
I denne fil er alle oplysninger incl. password.
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
01. februar 2008 - 00:04 #10
-> bentmj
Er det ikke kun i Outlook Express?

/Kurt
Avatar billede bentmj Nybegynder
01. februar 2008 - 01:50 #11
-> Kurt
Du har vist ret; men det har virket i Outlook til og med Outlook 2000. Har du prøvet at 'hente' alle oplysningerne ind i en tom Ekspres? (jeg har endnu ikke fra Outlook 2003), men måske en mulighed.
/Bent
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
01. februar 2008 - 13:31 #12
-> bentmj
Nej, jeg har ikke prøvet at hente det ind i Outlook Express.

/Kurt