Avatar billede bobark Nybegynder
30. januar 2008 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsæt af tekst i Pivottabel

Jeg har en Pivottabel, som ser ud som følger:

xxxxx  type1 100
        type2 200
        type3 300
yyy    type1  50
        type2  60
        type3  70

Jeg har behov for at få teksten xxxxx ud for type2+3 (i række 2+3) samt teksten yyy ud for type2+3 (i række 5+6). Det aktuelle regneark er på flere hundrede linier - hvordan får jeg dette gjort automatisk, så jeg ikke skal Cut and paste manuelt hele vejen ned igennem.
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
30. januar 2008 - 20:41 #1
Om du har din pivot kopieret til værdier et andet sted hvor xxxx f.eks. står i A3, skriver du i A4: =+A3; tager en <ctrl>c for copy; maler hele dit område op i kolonne A; tager menu - edit - goto - special - og vælger "blanks" - OK - og <ctrl>v for paste, så skulle alle gerne være udfyldt.
Hilsen Luffe
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
30. januar 2008 - 21:09 #2
Kunne også løses med en formel - om du igen kopierer til værdier et andet sted i arket og xxxx står i A3, kunne formlen: =IF(ISTEXT(A3);A3;F2) skrives i F3 og kopieres derned af.
/ Luffe
Avatar billede bobark Nybegynder
31. januar 2008 - 13:14 #3
Genialt.......
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
31. januar 2008 - 20:14 #4
Det er jeg da glad for du kunne bruge.
Normalt skulle du så bede den der giver den løsning du kan bruge om at lægge et svar, som du så skal acceptere ved at highlighte vedkommendes navn og trykke accepter, for på denne måde at give de point du har udlodet.
Bare til en anden gang - der kan være nogen der bliver sure over du selv tager point'ene. Jeg er dog kun glad for at kunne hjælpe ;-)
Hilsen Luffe