Avatar billede charmander1978 Nybegynder
30. januar 2008 - 11:35 Der er 6 kommentarer

tabel med fast top og bund

JEg har lavet en template hvor jeg inden i en celle har en tabel med 3 rækker. Den øverste celle bruges til en menubar  og er sat til top, den midstere skal stå tom og bare strække sig i takt med siden, den sidste celle bruges til et billede som er sat til bund og skal hele tiden sidde på bundbjælken.

Som det skal se ud: http://www.iversen-as.dk/industrilak/profil/default.asp

Som det ser ud nu: http://www.friluft.dk/iversen/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=31

Hvordan får jeg billedet til at blive nede i bunden??
Avatar billede w13 Novice
30. januar 2008 - 11:51 #1
Sæt lige style="height:100%" på tabellen og tilføj i css'en:

html,body{
  width:100%;
  height:100%
}
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
30. januar 2008 - 11:59 #2
Det  virker ikke :O(
Avatar billede w13 Novice
30. januar 2008 - 12:53 #3
Hvad er forskellen på de 2 dokumenter? Doctypen?
Avatar billede w13 Novice
30. januar 2008 - 12:54 #4
I øvrigt får du ikke meget ud af at bruge XHTML 1.1, da browserne endnu ikke understøtter det. Først ved XHTML 2.0 vil der være fordele. Det kan Olebole sikkert fortælle dig lidt om. =)
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
30. januar 2008 - 13:06 #5
JEg har bygget min template op til at køre med Joomla! har det nogen betydning?
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2008 - 01:20 #6
<ole>

Hvis det er Joomla, der sætter CSS ind i body-elementet, bør du arkivere Joomla over venstre skulder. Det er ikke validt

/mvh
</bole>