Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
29. januar 2008 - 11:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lyd p avi måske codec?

Hej

Har Leopard med QT pro. Når jeg vil afspille en bestemt avi siger QT at den måske??? vil have noget ekstra software for at afspille filen. Der kommer så en hel liste med forsk. software og jeg har forsøgt med divx codec uden at det hjælper. Nogen forslag?
Avatar billede egonspock Seniormester
29. januar 2008 - 12:20 #1
prøv at afspille med VLC i stedet:
http://videolan.org
Avatar billede egonspock Seniormester
29. januar 2008 - 12:24 #2
og brug Front Row Trailers til at holde styr på dine codecs:
http://0xced.blogspot.com/2007/02/bandes-annonces-front-row.html
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
29. januar 2008 - 13:11 #3
Ja ok... Jeg kender godt VLC og ville gerne beholde min QT hvis det var muligt så derfor gr mit sprøgsmål mere i retning af; hvordan finder jeg ud af hvad der mangler i min nuværende config? Alstå, jeg ville helst få det til at funke som det er, er der mulighed for det?
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
29. januar 2008 - 13:24 #4
Og så er der lige..... den vil ikke afspille noget i QT 7,4 men i 7.3 er der ingen problemer ja ud over det lydproblem i en enkelt fil.
Avatar billede egonspock Seniormester
29. januar 2008 - 15:35 #5
Det skulle ikke være problemet med DRM du er rendt ind i ?
http://www.computerworld.dk/art/43917?a=block&i=205&pos=8

DRM er noget fanden har fundet på!

Jeg kan i øvrigt anbefale den PreferencePane, som findes i det andet link jeg sendte. Med den kan du sikre at alle dine kodeks er opdateret, men hvis QT7.4 ikke virker, så er det nok "bare" der at hunden er begravet!
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
29. januar 2008 - 16:34 #6
Jo det kunne måske godt se sådan ud at det er DRM der driller. Så må jeg vente på en opdatering. Men det løser ikke mit problem med den ene fil men nu prøver jeg lige frontrow og så ser vi.
Avatar billede egonspock Seniormester
29. januar 2008 - 16:42 #7
held og lykke med det. Det eneste Front Row Trailers giver dig (udover at kunne se trailers fra en del andre lande end USA), er at hjælpe med at opdatere Quicktime, Flip4Mac og Perian, hvor den sidste er en samling af de nyeste kodeks til næsten hvadsomhelst. Og det kan da være at det hjælper, men jeg tør nu ikke at love noget, når det nu driller på denne måde...Men tak for point!